گروه‌ بین‌الملل- وال‌استریت سال ۲۰۰۷ را با رونق نسبی به پایان برد، اما هنوز نگران پیامدهای بحران وام‌های Sub-prime، کسادی بخش مسکن و نیز اقتصاد به طور کلی است. سرمایه‌گذاران وال‌استریت اولین روز کاری خود را در سال ۲۰۰۸، روز چهارشنبه دوم ژانویه آغاز خواهند کرد، روزی که بانک مرکزی ایالات‌متحده نیز اولین جلسه خود را در سال جدید برگزار می‌کند. به هر حال هرگونه اظهارنظری از سوی کمیته تصمیم‌گیری بانک مرکزی می‌تواند بر بازار تاثیر بگذارد. با این همه تحلیل‌گران انتظار دارند حجم معاملات در روز چهارشنبه باید افزایش یابد.

وال‌استریت سال ۲۰۰۷ را با این امید به پایان می‌برد که پایان سال ۲۰۰۷، پایان بحران مالی، رونق اشتغال و نرخ بهره همچنان پایین باشد به ویژه که در سال ۲۰۰۷، سرمایه‌گذاران تابستان پرتنش و اضطراب و زمستانی نه چندان دلچسب را پشت‌سر گذاشتند. با اینکه بازاری‌ها امید داشتند که مردم مطابق عادت مالوف به بحران‌ موجود توجه نکنند و روی به خرید بیاورند اما برخلاف انتظار بازار، مردم اعتماد لازم را به اقتصاد از دست داده و در خرید محتاط بودند.

استراتژیست‌های بازار معتقدند بسیاری از مردم معتقدند کسادی در اقتصاد از ماه دسامبر شروع شده است.

بنابراین همین موضوع سبب احتیاط مردم و اجتناب از خریدشان شده است. آمار و ارقام اشتغال ماه دسامبر که منتشر شود می‌تواند صحت و سقم این باور را نشان دهد. روز جمعه این هفته اداره کار ایالات متحده آمار اشتغال را منتشر خواهد کرد.

بسیاری از سرمایه‌گذاران امیدوار هستند که در سال ۲۰۰۷ به‌رغم بحران مالی که از تابستان شروع شده، بازار کار جریانی مثبت و محکمی داشت و به همین دلیل امیدوارند آخرین ماه سال نیز این جریان را تقویت کند.

به هر حال اقتصاددانان انتظار دارند که اشتغال در ماه دسامبر ۹/۴درصد افزایش یابد. کاهش در میزان شغل‌های ایجاد شده می‌تواند امیدواری‌های وال‌استریت را بر باد دهد و بر شروع خوب و سنتی وال‌استریت در آغاز سال ۲۰۰۸ تاثیر بگذارد.

با توجه به این که هنوز امیدی به بهبود و احیای بخش مسکن نمی‌رود، وال‌استریت پس از آمار اشتغال، امید خود را به وضعیت بخش خدمات بسته است که می‌تواند کسادی بخش مسکن را تا حدی جبران کند. بخش خدمات در سال ۲۰۰۷ خوب عمل کرد. در روز جمعه شاخص فعالیت‌های غیرتولیدی منتشر خواهد شد و اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که بخش خدمات در ماه دسامبر رونقی کمتر از ماه نوامبر تجربه کند.

در سال ۲۰۰۷، وال‌استریت در فصل آخر سال، بدترین روزهای خود را سپری کرد و برخلاف جریان سنتی وال‌استریت که همواره زمستان، بهترین فصل بازار است، در این سال، بدترین فصل برای فعالیت‌های اقتصادی بود. شاخص سهام داوجونز از پایان سپتامبر تا آخرین روزهای دسامبر حدود ۸/۳درصد از دست داده است. این در حالی است که در این فاصله زمانی همواره داوجونز رکورد رونق می‌زده است، بخش‌های بانکی و مالی قربانیان بحران وام‌های اعتباری بودند.

با همه این اوصاف، آغاز سال نو همواره فرصتی از امیدواری به لحاظ روانی به بازار می‌دهد. سرمایه‌گذاران انتظار دارند سال جدید را با رونق آغاز کنند هر چند از بدبینی‌ها هنوز کاسته نشده است؛ اما یکی از تحلیل‌گران بازار می‌گوید اوایل سال همه تلاش دارند تا موضع دفاعی و محتاطانه خود را حفظ کنند. اگر بازار به طور کلی عقب‌نشینی کند، این کار را از همان اول آغاز می‌کند، یعنی از روزهای نخست سال ۲۰۰۸.