ایسنا- نشست دیروز مقامات پاکستان برای تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت انتخابات هشتم ژانویه به امروز موکول شد. این درحالی است که حزب بی‌نظیر بوتو اعلام کرده است که با وجود ترور رهبر این حزب، در این انتخابات شرکت خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، برگزاری انتخابات پارلمانی که از آن به عنوان گامی مهم برای انتقال کامل دموکراسی در پاکستان پس از هشت سال حکومت نظامی یاد شده است، به خاطر ترور بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر اسبق پاکستان و ناآرامی‌های این کشور در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

با توجه به این ناآرامی‌ها و ترور بی‌نظیر بوتو، سوال مهم این است که آیا انتخابات هشتم ژانویه (۱۸ دی) در پاکستان برگزار خواهد شد یا خیر؟ حزب مردم پاکستان، بلاوال‌زرداری، پسر ۱۹‌ساله بی‌نظیر بوتو را به عنوان رهبر این حزب معرفی کرده است. همچنین تصمیم حزب مردمی پاکستان برای حضور در انتخابات هشتم ژانویه به رغم ترور بی‌نظیر بوتو، نواز شریف را نیز وادار کرد که اعلام کند حزب وی در انتخابات آتی در این کشور شرکت خواهد کرد.

در همین حال، فرزند بی‌نظیر بوتو در یک کنفرانس خبری در جنوب پاکستان گفت: مادر من همیشه گفته است که دموکراسی بهترین انتقام است. اقدامات و تلاش‌های تاریخی و طولانی این حزب برای ایجاد دموکراسی با یک توان جدید ادامه خواهد یافت. وی گفت: تا زمانی که من در دانشگاه تحصیل می‌کنم، پدرم مسوولیت حزب مردم را بر عهده خواهد داشت. همچنین حزب مسلم لیگ شاخه‌ قائد (طرفداران مشرف) اعلام کرد که از اظهار نظر پرویز مشرف، رییس‌جمهوری پاکستان مبنی بر اینکه وی پیشنهاد به تاخیر افتادن انتخابات را مطرح کرده، حمایت می‌کند.