ایسنا- مجمع عمومی سازمان ملل متحد بودجه ‌١٧/٤‌میلیارد دلاری این سازمان را برای دو سال تصویب کرد. در حالی که آمریکا تنها کشوری بود که به این بودجه رای منفی داد به این دلیل که این بودجه شامل هزینه برگزاری کنفرانسی می‌شود که آمریکا احساس کرده برای رژیم صهیونیستی زیان‌بار است. به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، در این رای‌گیری که بعد از مذاکرات شبانه‌روزی که چند روز به طول انجامید، صورت گرفت این بودجه با ‌١٤٢ رای‌ در مقابل یک رای تصویب شد.

آمریکا اعلام کرد که به دلیل پافشاری گروه ‌٧٧ که مجمع نیرومند گروهی متشکل از ‌١٣٠ کشور در حال توسعه است برای برگزاری کنفرانسی علیه نژادپرستی که ادامه کنفرانس دوربان آفریقای جنوبی در سال ‌٢٠٠١ خواهد بود، مجبور به مخالفت با این بودجه شده است.

آمریکا از نشست دوربان خارج شد زیرا بنا بر گفته این کشور این کنفرانس به گردهمایی برای حمله به اسرائیل تبدیل شده بود.

مارک والاس، یک مقام آمریکایی در امور مدیریت عنوان کرد که آمریکا نسبت به حضور در واقعه‌ای که برای کشورش مضر است و همچنین «مایه شرم» جامعه بین‌المللی است اعتراض کرده است.

وی همچنین اظهار داشت که آمریکا به این امر نیز معترض بود که چرا این بودجه برای کنفرانسی پول می‌دهد که قرار بود به طور داوطلبانه پرداخت ‌شود.

اما در مشاجره‌ای دیگر با گروه‌ کشورهای در حال توسعه آمریکا موفق شد که در آخرین دقیقه منابع مالی مورد نیاز برای دفتر ضد کلاه برداری سازمان ملل را به دست آورد این دفتر موفق شده ‌٦٠٠‌میلیون دلار کلاه برداری را در قراردادهای سازمان ملل افشا کند و در حال حاضر در حال بررسی یک‌میلیارد دیگر در قراردادهایی است که به آنها مظنون است.

در بودجه پیشنهادی اصلی خواسته شده بود تا فعالیت این دفتر تا ۶ماه آینده متوقف شود. رابرت اپلتن، رییس این دفتر هفته پیش اظهار داشت که این باعث خواهد شد که تمام بررسی‌ها و بازجویی‌های این دفتر متوقف شوند.

آنچه که در مورد این بودجه باقی مانده بود بررسی فعالیت‌های این گروه ضربت در ۲سال گذشته بود و سنگاپور به طور مشخصی بر این امر اصرار کرده بود. سنگاپور مکررا این دفتر ضدکلاه‌برداری را به برخورد نامنصفانه با یک مقام سنگاپوری سازمان ملل که دو سال تحت بازجویی قرار گرفته، متهم کرده بود.