خبرگزاری مهر - جانشین رییس مجلس قانونگذاری فلسطین، اوضاع نوارغزه را به سبب ادامه سیاست‌های غیرانسانی رژیم صهیونیستی در تشدید محاصره و حملات مستمر، وخیم توصیف کرد و درباره وقوع فاجعه انسانی دراین منطقه هشدار داد، اما در عین حال بر ایستادگی و مقاومت ملت فلسطین در برابر اشغالگران قدس تاکید کرد. سازمان بهداشت جهانی در گزارشی درباره اوضاع نابسامان و فاجعه بار نوار غزه به ویژه وضعیت بهداشتی آن هشدار داده است.

این در حالی است که حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه نیز بر مشکلات و مصایب ساکنان این منطقه افزوده است؛

دکتر «احمد بحر» جانشین رییس مجلس قانونگذاری فلسطین با تایید اوضاع فاجعه‌بار نوار غزه به سبب ادامه محاصره این منطقه از سوی اشغالگران قدس که با حمایت‌های آمریکا و متاسفانه با موضع انفعالی تشکیلات خودگردان فلسطین، تشدید شده است، گفت: این محاصره وحشیانه و عمدی، بستن گذرگاه‌ها و جلوگیری از خروج بیماران، کاهش میزان سوخت انتقال یافته به نوار غزه و بسیاری دیگر از فشارها همگی برای به زانو در آوردن ملت فلسطین انجام می‌شود که از جمله دستاوردهای کنفرانس آناپولیس محسوب می‌شود.

بحر تاکید کرد: مجلس قانونگذاری فلسطین رژیم صهیونیستی را مسوول عواقب انسانی و فاجعه‌آوری می‌داند که نوار غزه به سبب اقدامات این رژیم متحمل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ملت فلسطین با وجود تمام فشارهای اعمال شده همچنان با صبر و بردباری در مقابل این محاصره ایستادگی کرده وآن را خواهد شکست.

بحر در ادامه گفت‌وگو با مهر گفت: ملت فلسطین امیدوار است تمام کشورهای عربی و اسلامی، سازمان‌های مدافع حقوق بشر، اتحادیه عرب، سازمان کنفرانس اسلامی و تمام آزادیخواهان جهان بی‌تفاوت از مقابل این فاجعه عبور نکنند.

وی درباره تلاش‌های مجلس قانونگذاری فلسطین برای کاهش شکاف بین فتح و حماس اظهار داشت: متاسفانه این مشکل همچنان پابرجاست ومجلس همچنان تلاش‌های خود را برای حل بحران ادامه می‌دهد.