گروه بین‌الملل- دولت انگلیس باید تقاضای دولت آمریکا مبنی‌بر استفاده از پایگاهی موشکی برای نصب موشک‌های دفاعی بالستیک را به پارلمان ببرد تا درباره آن بحث و تصمیم‌گیری شود. به گزارش بی‌بی‌سی، این طرح که در زمان بلر به تصویب رسیده است، پس از آنکه نخست‌وزیر و کابینه‌اش در تابستان ناگزیر از ترک کابینه شدند، لو رفت و اینک باید برای تصمیم‌گیری مجدد درباره آن باید به پارلمان ارجاع شود. کمیته روابط خارجی بریتانیا از اینکه در این طرح به زمان آغاز و طول مدت استفاده اشاره نشده است، انتقاد کرد و گفت: این ضعف ناشی از فقدان بحث‌های پارلمانی است.

دس برلوت، وزیر دفاع انگلیس در پی احاله طرح به پارلمان گفت: آنها قصد ندارند که این طرح را ملغی اعلام کنند. وی گفت: او به درخواست آمریکا برای استفاده از پایگاهی موشک‌های دفاعی بالستیک از طریق یک بیانیه مکتوب در ۲۵جولای پاسخ مثبت داده است.

کمیته روابط خارجی بریتانیا گفت: ما پیشنهاد می‌کنیم که دولت ما را درباره تاریخی که آنها این پیشنهاد رسمی را دریافت کند، آگاه سازد و علاوه بر این می‌خواهیم که این طرح در پارلمان به بحث گذاشته شود. قبلا یک گروه فعال علیه سلاح‌های هسته‌ای این اقدام را اقدامی علیه دموکراسی خواند.