خبرگزاری مهر- تنها یک روز پس از آغاز مذاکرات دولت فرانسه با اتحادیه‌های کارگری معترض به برنامه‌های اصلاحی دولت، این اتحادیه‌ها با پایان دادن به اعتصاب‌های خود موافقت کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس، با رای مثبت کارکنان راه‌آهن در سراسر فرانسه مبنی بر بازگشتن بر سر مشاغل خود، اعتصاب کارکنان بخش حمل‌ونقل فرانسه در سرپیچی علنی از برنامه‌ اصلاحات رییس‌جمهوری این کشور روز پنجشنبه آخرین روز خود را سپری کرد. بر اساس این گزارش، پایان یافتن اعتصاب‌ها یک روز پس از آغاز مذاکرات، بیانگر شکست خوردن اتحادیه‌های کاری فرانسه است و می‌‌تواند راه را برای برنامه‌های بلند پروازانه‌ نیکلا سارکوزی رییس‌جمهور فرانسه باز کند.

بر همین اساس، پایان یافتن اعتصاب کارکنان راه‌آهن فرانسه، خبری خوشایند برای مسافران فرانسوی بود، زیرا آنها در یک هفته گذشته مجبور به لغو سفرهای خود یا پیدا کردن راه‌های جدید برای رسیدن به محل کارشان شده بودند.

به گزارش مهر، اعتصاب گسترده کارکنان بخش‌های مختلف حمل‌ونقل فرانسه که از سه شنبه ۲۲ آبان شروع شده بود با هدف اعتراض به طرح دولت سارکوزی که در نظر دارد مزایای ویژه بازنشستگی حدود ۵۰۰هزار نفر از کارکنان راه‌آهن و بخش انرژی این کشور و همچنین ۱/۱‌میلیون نفر از بازنشستگان سایر ارگانهای دولتی را حذف کند، بر پا شده بود و روزانه بیش از ۴۴۰‌میلیون دلار به اقتصاد فرانسه آسیب وارد می‌کرد.