ایسنا- وزیر خارجه عراق اعلام کرد: خطر حمله ترکیه به شمال عراق با هدف تعقیب حزب پ.ک.ک، در پی خویشتن‌داری بیشتر آنکارا کاهش یافته است.

به گزارش دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره، هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق در حاشیه نشست خود با مسوولان اروپایی در بروکسل اظهار داشت: به اعتقاد ما خطرات حمله ترکیه به شمال عراق تا حد زیادی کاهش یافته است. وی اظهار داشت: ترکیه با درایت خود خویشتن داری بیشتری از خود نشان داد تا به این ترتیب اوضاع عراق نامساعد‌تر نشود.

وزیر خارجه عراق افزود: ما به طور جدی با دولت ترکیه جهت ایجاد راه‌حل‌های معقولانه برای دو کشور تلاش می‌کنیم.

وی اظهار داشت: آنکارا و بغداد در راستای دستیابی به راه‌حل‌های مسالمت آمیز جهت حل بحران حزب کارگر کردستان ترکیه با یکدیگر همکاری می‌کنند.

وی قبل از دیدار با خاویر سولانا، هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: تهدید هم چنان وجود دارد اما ما به این نتیجه رسیدیم که احتمال عملیات نظامی گسترده علیه شمال عراق تا حد زیادی کاهش یافته است.

وی همچنین بر همکاری بغداد و آنکارا در نظارت بر مرزهای مشترک دو طرف جهت جلوگیری از حملات پ.ک.ک علیه ترکیه تاکید کرد. وی در عین حال افزود: عراق نگران پیامدهای خطرناک عملیات نظامی ترکیه علیه شمال عراق بر منطقه است.

وی خارجه عراق اظهار داشت: پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای اخیرا در اوضاع عراق حاصل شده است.