ریاست جمهوری مجدد ژنرال مشرف تایید شد

گروه بین الملل - حکم ریاست جمهوری دوباره ژنرال پرویز مشرف از سوی قضاتی که خودش به تازگی در دیوان عالی به کار گمارده است در آستانه تایید قرار گرفت.

هر چند هنوز این حبر رسما اعلام نشده اما خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از منابع آگاه در دولت پاکستان گزارش داد که دیوان عالی پاکستان انتخابات را تایید کرده و ژنرال مشرف به زودی دوره جدید ریاست جمهوری خود را آغاز خواهد کرد. دیوان عالی پاکستان دیروز برخی از اعتراضات به انتخاب مجدد پرویز مشرف به ریاست جمهوری این کشور را رد کرد. دیوان عالی پاکستان، که عالی‌ترین مرجع قضایی پاکستان بوده و حق اظهار نظر و تفسیر قانون اساسی را دارد، دیروز با حضور قضاتی که اخیرا ازسوی ژنرال مشرف به عضویت دادگاه منصوب شده‌اند تشکیل جلسه داد و پنج مورد از اعتراضات نسبت به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را وارد ندانست. قضات دادگاه رسیدگی به یک مورد دیگر از اعتراضات را به اواخر هفته جاری موکول کردند.

مالک قیوم، دادستان کل پاکستان، گفته است که دیوان عالی اعتراضات اصلی را مورد رسیدگی قرار داده و آنها را رد کرده‌اند و تنها یک مورد اعتراض جزیی باقی مانده است.

موضوع اکثر این اعتراضات غیرقانونی بودن شرکت ژنرال مشرف در انتخابات بدون کناره‌گیری از سمت ریاست ستاد مشترک ارتش و در نتیجه، درخواست ابطال نتیجه انتخابات بوده است.

همزمان، بی‌نظیر بوتو، نخست وزیر پیشین و رهبر حزب مردم پاکستان، گفته است که این حزب اعتراض نسبت به انتخاب مجدد پرویز مشرف را پس گرفته است.

حزب مردم با تسلیم دادخواستی به دیوان عالی خواستار آن شده بود ژنرال مشرف مکلف شود از سمت نظامی خود کناره‌گیری کند.

خانم بوتو در توجیه این اقدام گفت که از آنجا که رییس و تعدادی از قضات دیوان عالی پس از برقراری وضعیت اضطراری به این سمت‌ها منصوب شدند این دادگاه فاقد صلاحیت است و او آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

روز ۳ نوامبر، ژنرال مشرف اعلام داشت که به منظور حفظ امنیت پاکستان در این کشور وضعیت اضطراری برقرار کرده است.