گروه بین‌الملل- دولت یونان در جریان دیدار با اعضای گروه سه گانه تروییکا، اعلام کرد پیشرفت‌هایی در زمینه اصلاحات اقتصادی در این کشور حاصل شده است. به گزارش یورو نیوز، گروه سه‌گانه تروییکا، دربرگیرنده کارشناسان اتحادیه اروپا، «صندوق بین‌المللی پول» و «بانک مرکزی اروپا» روز چهارشنبه برای بررسی روند اصلاحات اقتصادی در یونان به این کشور رفت. گروه بین‌الملل- دولت یونان در جریان دیدار با اعضای گروه سه گانه تروییکا، اعلام کرد پیشرفت‌هایی در زمینه اصلاحات اقتصادی در این کشور حاصل شده است.
به گزارش یورو نیوز، گروه سه‌گانه تروییکا، دربرگیرنده کارشناسان اتحادیه اروپا، «صندوق بین‌المللی پول» و «بانک مرکزی اروپا» روز چهارشنبه برای بررسی روند اصلاحات اقتصادی در یونان به این کشور رفت.

یانیس استورناراس، وزیر دارایی یونان می‌گوید: «تصمیم نهایی درباره تدابیر و اقدامات لازم تا چند روز آینده گرفته خواهد شد و تا اوایل ماه آوریل اجرا خواهند شد.» به رغم اینکه اعمال تدابیر سختگیرانه اقتصادی اعتراضات یونانی‌ها را در پی داشته است، دولت این کشور برای برخورداری از کمک ۸/۲ میلیارد یورویی ملزم به اجرای این برنامه‌ها است.

یکی از اعضای سندیکاهای کارگری می‌گوید: «تروییکا قبول کرد که سیاست‌های تحمیلی‌اش به یونان یک اشتباه بوده و نتیجه آن بیکاری، رکود اقتصادی، مشکلات اقتصادی و فقر است. هیچ چشم‌اندازی برای تغییرات و رشد اقتصادی نیز وجود ندارد.»

این ششمین سال است که یونان در رکود اقتصادی به سر می‌برد و چهارمین سال متوالی است که دولت این کشور اقدام به اجرای تدابیر ریاضت اقتصادی می‌کند.