گروه بین‌الملل- یک هفته مانده به بهار رهبران کشورهای اروپایی بار دیگر گرد هم آمدند تا درباره سیاست‌های اقتصادی قاره اروپا تصمیم‌گیری کنند. روز اول نشست همان طور که انتظار می‌رفت بدون نتیجه مشخصی به پایان رسید. به گزارش یورونیوز، موضوع بیکاری جوانان در اروپا یکی از محورهای این نشست دو روزه بود. گروه بین‌الملل- یک هفته مانده به بهار رهبران کشورهای اروپایی بار دیگر گرد هم آمدند تا درباره سیاست‌های اقتصادی قاره اروپا تصمیم‌گیری کنند. روز اول نشست همان طور که انتظار می‌رفت بدون نتیجه مشخصی به پایان رسید. به گزارش یورونیوز، موضوع بیکاری جوانان در اروپا یکی از محورهای این نشست دو روزه بود.

در شرایطی که 26 میلیون نفر در اتحادیه اروپا بیکار هستند هرمان فون رامپوی، رییس شورای اتحادیه اروپا، از اختصاص بودجه‌ای ویژه برای اشتغال‌زایی خبر داد. او که ریاست نشست بروکسل را به عهده داشت، گفت: «ما درباره صندوقی به ارزش شش میلیارد یورو تصمیم‌گیری کردیم که هدف آن مبارزه با بیکاری جوانان است. این مساله، یکی از موضوعاتی است که من امیدوارم شورای اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا درباره آن به توافق برسند.»

فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه، از این نشست استفاده کرد و بار دیگر بر موضوع رشد اقتصادی به جای ریاضت اقتصادی تاکید کرد. او گفت دولت‌ها باید بودجه‌ای انعطاف‌پذیر داشته باشند تا بتوانند به سمت رشد اقتصادی حرکت کنند.