گروه بین‌الملل- سرانجام دولت آلمان در برابر خواست روسیه تسلیم شد تا مرکز باربری هوایی خود را به سیبری منتقل کند. مرکز باربری هوایی لوفت هانزا در آسیا در کشور قزاقستان قرار داشت اما روسیه اصرار دارد که این مرکز به روسیه و شهر کراسنویارسک در سیبری منتقل شود. این امر در ابتدا با مخالفت لوفت‌ هانزا روبه‌رو شد. به همین دلیل روسیه آسمان خود را به روی هواپیماهای باربری لوفت هانزا بست. به این ترتیب این پروازها مجبور به تغییر مسیر شدند. به گفته مسوولان لوفت هانزا تغییر مسیر از روسیه برای رسیدن به قزاقستان هفته‌ای ۴۰۰هزار دلار هزینه سوخت این شرکت را افزایش داده است.

سرانجام مقاومت مدیران لوفت‌هانزا و مقامات آلمانی در برابر این هزینه تحمیلی در هم شکست و دیروز خبرگزاری فرانسه گزارش داد که لوفت هانزا با انتقال مرکز باری خود در آسیا از قزاقستان به سیبری موافقت کرده است.

پیش از این مدیران لوفت هانزا اعلام کرده بودند که فرودگاه کراسنویارسک به تجهیزات پیشرفته هواشناسی و همچنین رادارهای ویژه فرود در هوای مه‌آلود مجهز نیست. وزارت حمل و نقل روسیه موافقت کرده است تا هرچه سریع‌تر این فرودگاه را به وسایل پیشرفته ناوبری هوایی و همچنین ایستگاه هواشناسی روزآمد مجهز کند.