بحران مسکن آمریکا همچنان قربانی می‌گیرد

گروه بین‌الملل- پس از کناره‌گیری استن اونیل، مدیر موسسه مالی و اعتباری مریل لینچ به دلیل بحران بخش مسکن و وام‌های اعتباری دومین مدیر یک شرکت مالی اعتباری نیز در سراشیبی سقوط قرار گرفت. روزنامه وال‌استریت ژورنال در شماره دیروز خود گزارش داد که چارلز پرنس، رییس موسسه مالی و اعتباری سیتی‌گروپ امروز از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. بنابراین گزارش، جلسه فوق‌العاده هیات‌مدیره سیتی‌گروپ امروز برگزار می‌شود تا عملکرد رییس این شرکت را بررسی کند. سیتی‌گروپ، یکی دیگر از شرکت‌های مالی و اعتباری معتبر در ایالات‌متحده بسیاری از وام‌گیرندگان نتوانستند وام‌های خود را بازپرداخت کنند و در نتیجه سیتی گروپ اکنون به شدت با بحران روبه‌رو است.

در مجموع ۹ماه اول امسال سود این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷درصد کاهش داشته است. حسابرسان پیش‌بینی کرده‌اند که با روند کنونی زیان ۱۰میلیارد دلاری در انتظار سیتی‌گروپ است.

به عقیده تحلیل‌گران، برهم ریختن شرایط شرکت‌های تامین سرمایه همچون سیتی‌گروپ و مریل لینچ می‌تواند در میان مدت به بر هم خوردن وضعیت سهام در وال‌‌استریت منجر شود. به گزارش وال‌استریت، ژورنال بسیاری از اعضای هیات‌مدیره چارلز پرنس را مسوول این شکست‌ها می‌دانند و به احتمال زیاد در جلسه امروز با استعفای او موافقت خواهد شد.