خبرگزاری مهر- رییس پارلمان لبنان دیروز اعلام کرد که انتخابات ریاست‌جمهوری لبنان که قرار بود، امروز برگزار شود برای رایزنی‌های بیشتر به ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان ماه) موکول شد. به گزارش خبرگزاری لبنان، دبیرخانه پارلمان لبنان دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: برای انجام رایزنی‌های بیشتر با هدف دستیابی به توافقاتی برای انتخاب ریاست‌جمهوری لبنان که سمبل وحدت ملی لبنان است، نبیه بری رییس پارلمان لبنان تصمیم گرفت تا نشست پارلمان را برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری که قرار بود امروز یعنی ۲۳ اکتبر برگزار شود، به ساعت ده و نیم روز دوشنبه ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) موکول شود.

درحالی این انتخابات به تعویق افتاد که نشست قبلی پارلمان لبنان که قرار بود در ۲۵ سپتامبر (سوم شهریور ماه) برگزار شود، به علت حد نصاب نرسیدن نمایندگان پارلمان به امروز موکول شده بود.

درعین حال نبیه بری اخیرا در پنجمین نشست خود با سعد حریری رییس فراکسیون اکثریت پارلمان لبنان جمعه گذشته درباره مساله ریاست‌ جمهوری به توافقاتی دست یافتند.

رییس پارلمان لبنان همچنین هفته گذشته با ابراز خوشبینی نسبت به حل مساله ریاست‌جمهوری لبنان تاکید کرد: به طور قطع گروه‌های لبنانی درآینده نزدیک درباره انتخاب رییس‌جمهوری آتی به توافق می‌رسند.

وی افزود: ممکن است این توافق در روز بیست و سوم ماه جاری یا بعد از آن به دست آید.