ایسنا- بی‌نظیر بوتو در اولین حضور عمومی‌اش در میان مردم پاکستان، پس از حمله انتحاری به کاروان حامل حامیانش هشدار داد که شبه نظامیان گروه طالبان و القاعده در پاکستان ریشه دوانده و زمینه مناسبی برای انجام عملیات‌هایشان پیدا کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بی‌نظیر بوتو، نخست وزیر اسبق پاکستان که اخیرا پس از هشت سال تبعید به کشورش بازگشته است، هم‌چنین تصریح کرد که این بمب‌گذاری‌ها می‌تواند باعث اتحاد وی و دیگر مخالفان از جمله ژنرال پرویز مشرف، رییس‌جمهور پاکستان در مقابل افراط‌گرایی شود.

بوتو گفت: پیشتر مشرف نیز مانند من از ترور جان سالم به در برده بود، فکر می‌کنم مطمئنا این حملات انتحاری ما را در مقابل افراطی‌گری‌ها متحد خواهد کرد.

بازگشت بوتو به پاکستان به دنبال مذاکراتش با مشرف انجام گرفت و باعث شد که این دو رقیب در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

بوتو که تلاش می‌کند برای سومین بار به عنوان نخست وزیر پاکستان انتخاب شود به اظهارنظرهای قاطع خود علیه حکومت نظامی در پاکستان ادامه داده است و عوامل درونی دولت مشرف و سرویس امنیتی این کشور را به طرح‌ریزی برای قتل خود متهم کرده است.

بوتو اظهار داشت که حکومت نظامی فقط باعث تشدید نظامی‌گری می‌شود و نسبت به این موضوع نیز هشدار داد که شبه نظامیان توجه خود را از افغانستان به پاکستان سوق داده‌اند.

نخست‌وزیر سابق پاکستان خاطرنشان کرد: اعضای طالبان از نو سازماندهی شده‌اند و براساس اطلاعات به دست آمده گروه القاعده نیز در حال سازماندهی است. به طور واضح مشخص است که دیکتاتوری به طور موثر عمل نمی‌کند و مطمئنا اوضاع را بحرانی‌تر و ناآرام‌تر می‌کند.

اما به نظر می رسد انتقادات بوتو از دولت مشرف به دلیل اظهار نظرهای سازش‌گونه‌اش متعادل شده است. وی اعلام کرده به موضوع هم پیمان شدن با مشرف فکر می‌کند.

بوتو در مورد انفجار بمب در کاروان حامل حامیانش گفت که وی خوش شانس بوده از این انفجار جان سالم به در برده است.

بوتو پیشتر اطلاعاتی دریافت کرده بود که در زمان بازگشت به پاکستان چهار جوخه حمله انتحاری طالبان و القاعده قصد دارند وی را ترور کنند.