گروه بین‌الملل- گزارشی که از سوی دولت بریتانیا منتشر شده است، نشان می‌دهد که حدود یک‌چهارم گازهای گلخانه‌ای تولید شده توسط چین ناشی از تولید کالاهایی است که به قصد صدور به غرب در چین ساخته می‌شود. به گزارش بی‌بی‌سی، موسسه تحقیقات محیط‌زیست به نام تیندال سنتر با استفاده از آمار سال ۲۰۰۴ برآورد کرده است که میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای حاصل از فعالیت‌های تولیدی چین، بیش از دو برابر میزان گازهای گلخانه‌ای است که در همین دوره در بریتانیا تولید شده است. این گزارش از کشورهای ثروتمند درخواست کرده است تا حجم آلودگی‌هایی را که به وسیله آنها تولید شده است کاهش دهند.

در این گزارش که با استفاده از جامع‌ترین آمار در دسترس تهیه شده است، آمده است: کل صادرات چین ۲۳درصد گازهای گلخانه‌ای جهان را تولید می‌کنند.

مازاد اعتباری چین با ایالات متحده و اروپا یکی از دلایلی است که این روزها سبب شده است تا کشورهای غربی در مورد تولید گازهای گلخانه‌ای انگشت اتهام را به سوی چین دراز کنند و این کشور را تحت فشار قرار دهند تا با اعمال قوانین و تدابیر زیست‌محیطی از حجم تولید شتابنده و عظیم خود کم کند. در این گزارش آمده است، میزان تولید دی‌اکسید کربن در چین لزوم توافق‌نامه جدیدی در باره تغییرات آب و هوایی را خاطرنشان می‌سازد.