«سیسیلیا» از الیزه رفت

گروه بین‌الملل- سرانجام پس از سه روز سکوت خبری، کاخ الیزه دیروز خبر جدایی همسر نیکولاسارکوزی، رییس‌جمهوری فرانسه را تایید کرد. به این ترتیب نیکولاسارکوزی در دومین ازدواج خود نیز شکست خورد. سارکوزی برای مرتبه اول در ۲۳ سپتامبر سال ۱۹۸۲ با ماری دومینیک کولیولی ازدواج کرد. حاصل این ازدواج ۲ پسر بود و در نهایت پس از ۱۳ سال به متارکه انجامید. سارکوزی پس از یک سال تجرد در ۲۳ اکتبر سال ۱۹۹۶ با سیسیلیا سیگانه آلبینز ازدواج کرد. سیسیلیا سارکوزی نیز پیش از این یک بار ازدواج کرده بود. همسر قبلی او یک کارگردان تلویزیونی به نام ژاک‌مارتین بود که اوایل سال ۲۰۰۷ درگذشت. نیکولاسارکوزی و سیسیلیا دارای یک فرزند شدند که لویی نام دارد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاخ الیزه تایید کرده است که این دو نفر با حضور در برابر قاضی دادگاه خانواده پاریس رسما از یکدیگر طلاق گرفته‌اند. بنابراین گزارش طلاق رییس‌جمهوری فرانسه و همسرش به صورت توافقی انجام شده است و دو طرف اعلام کرده‌اند تمایلی به ادامه زندگی با یکدیگر ندارند. میشله کاهن وکیل سارکوزی‌ها در گفت‌وگو با رادیو اروپا گفت: آنها بدون هیچ مشکلی از یکدیگر جدا شدند و روی مسائل مالی به توافق رسیدند. مشکلی وجود نداشت و آنها به طور مسالمت‌آمیز از هم جدا شدند.

سارکوزی و همسرش از مدت‌ها قبل با یکدیگر اختلاف داشتند به گونه‌ای که از ۱۴ جولای گذشته دیگر هیچ عکسی از آنها با یکدیگر منتشر شد. نیکولا سارکوزی حتی در دیدارش با خانواده بوش و تعطیلات جنجالی‌اش در مالت نیز تنها بود و خانواده خود را به همراه نداشت.

سیسیلیا دومینک کولیولی در جوانی به عنوان مدل فعالیت می‌کرد و بعدا به عنوان منشی در بخش اداری پارلمان فرانسه مشغول به کار شد. ماجرای آشنایی او با نیکولا سارکوزی نیز به همین دوران بازمی‌گردد، زمانی که سارکوزی برای طی کردن مدارج سیاسی در پله‌های پارلمان فرانسه بالا و پایین می‌رفت. سیسیلیا و نیکولا سارکوزی در طول دوران ۱۱ساله زندگی مشترک خود روزهای پرتلاطمی داشتند. آنها در سال ۲۰۰۵ نیز به مدت چند ماه جدا از یکدیگر زندگی می‌کردند. در آن موقع سیسیلیا به نیویورک رفت تا با مدیر یک شرکت تبلیغاتی زندگی کند. گفته می‌شود او اکنون نیز به منظور زندگی با همین فرد از رییس‌جمهوری فرانسه جدا شده است.

به نوشته مطبوعات فرانسوی، سیسیلیا هیچ‌گاه علاقه‌ای به ایفای نقش بانوی اول کشورش نشان نمی‌داد. حتی حضور او در جریان برنامه‌های انتخاباتی نیکولا ساکوزی نیز بسیار کم‌رنگ و کمتر از حد انتظار بوده است. همچنین شایعاتی مبنی‌بر ارتباط پنهانی سارکوزی نیز شنیده می‌شود که گفته شده خشم سیسیلیا را در پی داشته است. دامنه اختلاف سارکوزی و همسرش به قدری گسترده بود که سیسیلیا در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه رای نداد.

طلاق در میان سیاستمداران فرانسوی امری بی‌سابقه نیست. پیش از این سیاستمداران نام آشنای فرانسوی همچون آلن ژوپه، لیونل ژورسپن و میشل روکارد نیز از همسران خود جدا شده بودند. اما سارکوزی اولین رییس‌جمهوری فرانسه است که زندگی مشترکش را بر هم می‌زند.