گروه بین‌الملل- فیدل کاسترو، رییس‌جمهور کوبا برای اولین‌بار در یک‌سال اخیر پس از واگذاری قدرت و نیز بیماری طولانی‌اش، در برنامه زنده تلویزیونی ظاهر شد.

به گزارش بی‌بی‌سی،‌ فیدل کاسترو در گفت‌وگویی تلفنی که به طور زنده از تلویزیون پخش می‌شد با هوگو چاوز، رییس‌جمهور ونزوئلا صحبت کرد. چاوز برای برگزاری چهلمین سال کشته شدن چه گوارا، رهبر چریک‌ها در کوبا به سر می‌برد. کاسترو در این گفت‌وگوی تلفنی که فیلم آن روز شنبه از تلویزیون کوبا پخش شد، درباره ایده‌های چه‌گوارا صحبت کرد. گزارشگر بی‌بی‌سی در هاوانا درباره کاسترو گفت، صدای او کاملا قوی بود و به نظر می‌رسد او در حال بهبودی کامل است. رهبر کوبا از زمانی که به دلیل بیماری قدرت را به برادرش رائول واگذار کرد، در انظار عمومی ظاهر نشده است و این تردید را پیش‌آورده بود که احتمالا حال او بسیار وخیم است یا درگذشته است.

چاوز در این گفت‌وگوی تلفنی، کاسترو را پدر انقلابیون جهان خطاب کرد و گفت: همه منتظرند تا صدای شما را بشنوند. در سپتامبر سال‌جاری، عکس‌هایی از فیدل کاسترو در تلویزیون کوبا برای خاتمه دادن به شایعات پخش شد، اما با این همه شایعات به قوت خود باقی بود. این اولین تصویر زنده کاسترو پس از یک‌سال بود.