گروه بین‌الملل- کسری تجاری ایالات متحده در ماه آگوست کاهش یافت. این کاهش به دنبال افزایش صادرات و کاهش واردات صورت گرفت. به گزارش بی‌بی‌سی کسری تجاری بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در ماه آگوست با ۴/۲درصد کاهش نسبت به ماه جولای به رقم ۶/۵۷میلیارد دلار رسید. این بزرگترین کاهش ماهانه کسری تجاری آمریکا از ماه ژانویه به این سو است. در همین حال گزارش‌ها حاکی از آن است که کاهش کسری تجاری ایالات متحده در برابر چین نیز چشم‌گیر بوده است. این شکاف تجاری در ماه آگوست ۳/۵درصد کاهش یافته و به ۵/۲۲میلیارد دلار رسید. افزایش صادرات هواپیما و برخی محصولات کشاورزی به چین از دلایل کاهش کسری تجاری در برابر چین بوده است. اما به عقیده کارشناسان آنچه بر این موازنه تاثیر گذاشته است مرجوع کردن چندین محموله بزرگ از تولیدات چین طی ماه آگوست بوده است. ایالات متحده در این ماه محموله‌های اسباب‌بازی، غذای حیوانات خانگی و مواد آرایشی و بهداشتی را مرجوع کرد.

در همین حال بی‌بی‌سی گزارشی داد که افزایش صادرات ایالات متحده در ماه آگوست نتیجه مستقیم کاهش ارزش دلار در برابر دیگر ارزهای قدرتمند جهان است. کاهش ارزش دلار سبب تسهیل صادرات محصولات آمریکایی به چین، ژاپن و اتحادیه اروپا را فراهم کرد.

در برابر این جریان صادرات از این کشورها به خصوص اتحادیه اروپا به ایالات متحده سخت شد. واردات آمریکا در ماه آگوست نزدیک به ۱/۰درصد کاهش داشته به ۹/۵۹میلیارد دلار رسید. در برابر صادرات ماهانه این کشور رکورد جدیدی از خود بر جای گذاشت و به ۳/۱۳۸میلیارد دلار رسید.

کاهش کسری تجاری برای دولت بورش یک خبر خوشحال‌کننده به حساب می‌آید. چرا که طی سال‌های اخیر همواره به دلیل عدم موازنه در تجارت خارجی مورد فشار منتقدان قرار گرفته است. مجموع کسری تجاری ایالات متحده در هشت ماه اول سال ۲۰۰۷ میلادی ۷۰۸میلیارد دلار بوده است.