گروه بین‌الملل- دولت آنگلا مرکل،صدراعظم آلمان، پیش‌بینی رشد اقتصادی این بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا را کاهش داد. علت این مساله کاهش صادرات به دلیل اقدامات ریاضتی در کشورهای حوزه یورو و افت تجارت جهانی عنوان شده است.

به گزارش بلومبرگ، وزارت اقتصاد آلمان در گزارش سالانه خود اعلام کرد رشد تولید ناخالص داخلی این کشور از ۷/۰ درصد در سال ۲۰۱۲ به ۴/۰ درصد در سال جاری کاهش خواهد یافت. فیلیپ روسلر،وزیر اقتصاد آلمان در برلین گفت:«فرض ما براین است که روند ضعف اقتصادی در این زمستان در طول سال بهبود خواهد یافت و اقتصاد آلمان دوباره نیرومند خواهد شد.»

حوزه یورو، که بزرگ‌ترین بازار صادراتی آلمان است، در سال گذشته دچار رکود اقتصادی شد. زیرا کشورهایی از یونان گرفته تا اسپانیا برای کنترل کسری بودجه به کاهش هزینه‌ها دست زدند. همچنین، کندی رشد در آمریکا و چین تجارت جهانی را محدود کرده است. کندی رشد اقتصادی آلمان وفاداری دولت مرکل را به مقررات بدهی مندرج در قانون اساسی دشوار خواهد کرد.

این در شرایطی است که بانک مرکزی آلمان پیش‌بینی می‌کند اقتصاد این کشور دچار رکود نخواهد شد. این بانک در تاریخ ۷ دسامبر اعلام کرد شرایط اقتصادی در فصل جاری تثبیت خواهد شد. با این وجود بانک مرکزی آلمان چشم‌انداز رشد اقتصادی برای سال‌جاری را به ۴/۰ درصد کاهش داده و پیش‌بینی کرده است رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۴ به ۹/۱ درصد خواهد رسید.

دومین شرکت مسافرت هوایی آلمان ۹۰۰ نیروی کار خود را اخراج می‌کند

در تحولی دیگر مرتبط با اقتصاد آلمان، ایر برلین،دومین شرکت پروازهای مسافری آلمان، در نظر دارد تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی ۹۰۰ کارمند خود را اخراج کند.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله، ایر برلین تصمیم دارد شمار هواپیماهای خود را کاهش دهد و شبکه پروازهای خود را نیز محدودتر کند.این شرکت پروازهای مسافری آلمان اعلام کرده است که تصمیم کاهش پرسنل، بخشی از اقدام‌های صرفه‌جویی مالی است که در ماه نوامبر اعلام شده بود. ایر برلین مدت‌ها است سوددهی ندارد و مدیریت این شرکت امیدوار است با کاهش پرسنل موقعیت مالی آن را بهبود بخشد.