گروه بین‌الملل- روسیه با اقدام بیش از ۵۰ کشور برای ارجاع پرونده بحران سوریه به دادگاه کیفری بین‌المللی به شدت مخالفت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که زمان ارسال پرونده بحران سوریه به دادگاه بین‌المللی کیفری مناسب نیست و عواقبی منفی در پی خواهد داشت. در این بیانیه آمده است که چنین اقدامی کمکی به حل بحران سوریه نخواهد کرد و نمی‌تواند خونریزی‌ها در این کشور را متوقف کند. پیش از این ۵۰ کشور عضو سازمان ملل متحد، از شورای امنیت خواستند که به منظور اعمال فشار بر نظام حاکم بر سوریه، پرونده بحران این کشور را به دادگاه کیفری بین‌المللی بفرستد. از سوی دیگر، وزارت خارجه روسیه روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو فعالیت کنسولگری‌اش را در شهر حلب تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد. این همه در شرایطی است که آمارقربانیان انفجار روز سه‌شنبه دانشگاه حلب به ۸۲ کشته و بیش ۱۶۰ زخمی رسیده است. سفیر سوریه در سازمان ملل ضمن محکوم کردن این اقدام آن را تروریستی و بزدلانه توصیف کرده‌است. خبرگزاری فرانسه به نقل از وحید العقاد، استاندار حلب اعلام کرد: «در انفجار تروریستی که دانشجویان دانشگاه را در روز اول امتحانات هدف قرار داده بود ۸۲ تن کشته و ۱۶۰ تن دیگر زخمی شدند.»

همزمان جبهه النصره، مسوولیت انفجار تروریستی دانشگاه حلب را برعهده گرفت. به نقل از پایگاه خبری سوریه الان، جبهه النصره، که یکی از شاخه‌های القاعده در سوریه محسوب می‌شود، مسوولیت انفجار روزسه‌شنبه در دانشگاه حلب را برعهده گرفته‌است.