گروه بین‌‌الملل- هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه ایالات‌متحده به دلیل پیدا شدن لخته خون در بدنش در بیمارستان بستری شده‌ است.

به گزارش بی.‌بی.‌سی، خانم کلینتون اوایل ماه دسامبر جاری هم به علت از هوش رفتن و به زمین افتادن و در پی آن احساس سرگیجه تحت مراقبت پزشکی قرار گرفته بود. در آن هنگام همچنین اعلام شد که او از آلودگی ویروسی در ناحیه شکم رنج می‌برد.

روزیکشنبه هنگامی که خانم کلینتون برای انجام آزمایش‌های دوباره به بیمارستان رفته بود، پزشکان به وجود لخته خون در بدن او پی بردند و به همین دلیل او را فورا بستری کردند.

هنوز از اینکه این لخته خون در کدام قسمت از بدن خانم کلینتون مشاهده شده و چقدر تهدید کننده سلامت وزیر خارجه آمریکا است، گزارشی منتشر نشده‌است. او اکنون در بیمارستانی در نیویورک تحت نظارت پزشکان قرار دارد و قرار است که دست کم ۴۸ ساعت تحت معاینات و نظارت دقیق تیم پزشکی قرار گیرد. در روزهای اخیر، کاخ سفید اعلام کرده‌است که جان کری، سناتور کهنه کار ایالت ماساچوست آمریکا به عنوان وزیر خارجه جدید در کابینه دوم اوباما معرفی خواهد شد. کلینتون باید روز دهم ژانویه سال جدید برای ادای توضیحات درباره«واقعه بنغازی» به کنگره آمریکا برود. در جریان حمله روز یازدهم سپتامبر امسال به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی، چهار دیپلمات و کارمند آمریکایی از جمله سفیر این کشور در لیبی کشته شدند.