دومین وزیر هم استعفا کرد

گروه بین‌الملل- دادستانی کل مصر با به جریان انداختن پرونده‌ای علیه رهبران مخالفان این کشور، یک قاضی را برای تحقیق در خصوص اتهام‌های وارده علیه رهبران مخالفان مبنی بر توطئه علیه نظام حاکم، انتخاب کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، بر اساس این دستور، به زودی از اتهام‌های وارده علیه محمد البرادعی، رییس حزب الدستور مصر، عمرو موسی، نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری این کشور و حمدین صباحی، از رهبران ملی‌گرای مصر و نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری این کشور، تحقیق به عمل خواهد آمد. پیش‌تر شکایتی علیه این سه تن مطرح شده بود مبنی بر اینکه آنها قصد دارند تا محمد مرسی، رییس جمهوری مصر را سرنگون کنند.

از سوی دیگر یکی دیگر از وزرای کابینه مصر استعفای خود را تقدیم رییس جمهوری کرد تا با این کار بحران سیاسی در این کشور گسترده‌تر شود.

محمد محسوب، وزیر مشاور در امور قانونی و پارلمانی کابینه مصر در اعتراض به سیاسی شدن تمامی نهادهای کشور و نیز کندی اصلاحات در مصر استعفای خود را تقدیم مرسی کرده است.

یکی دیگر از دلایل محسوب برای استعفا وضعیت بد اقتصادی اعلام شده و این وزیر مصری تاکید کرده است که دستگاه قضایی مصر نیز چندان توانایی در پایان دادن به فساد اقتصادی ندارد.

این استعفا در شرایطی تقدیم مرسی شده است که رییس جمهوری مصر روز چهارشنبه به هشام قندیل، نخست وزیر این کشور دستور داده بود تا برای رویارویی با بحران اقتصادی کابینه خود را ترمیم کند.