گروه بین‌الملل- در شرایطی که دومین اقتصاد بزرگ اروپا درحال از دست دادن سهم بازار صادرات است و با چشم‌انداز رشد ضعیف اقتصادی رو به رو است، صندوق بین‌المللی پول خواستار تعدیل دستمزد، انجام اصلاحات در بازار کار و رقابت‌پذیری بیشتر در بخش خدمات فرانسه شد. به گزارش بلومبرگ، مدیران اجرایی صندوق بین‌المللی پول یک روز پس از نشست خود درباره اقتصاد فرانسه، در بیانیه‌ای اعلام کردند:«رشد اقتصادی همچنان متزلزل است و چشم‌انداز این رشد در آینده نزدیک نزولی است.

چالش اصلی پیش‌روی فرانسه سر و سامان دادن به شکاف رقابتی در برابر شرکای تجاری و حفظ ثبات مالی به همراه تقویت بیشتر احیای اقتصادی است.»

مدیران اجرایی صندوق بین‌المللی پول در گزارش خود آورده‌اند: «کلید بهبود رشد اقتصادی و اشتغال، انجام اصلاحات در بازار کار است و این اصلاحات از طریق افزایش ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی برای سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی امکان پذیر است. مذاکرات درجریان بین اتحادیه اصناف و کارفرمایان فرصت منحصر به فردی برای دستیابی به اصلاحات اساسی در بازار کار ایجاد می‌کند.»

صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی ۴/۰ درصدی را برای سال آینده فرانسه پیش‌بینی کرده و با توجه به این میزان رشد معتقد است این کشور نمی‌تواند کسری بودجه را از ۵/۴ درصد تولید ناخالص داخلی در سال جاری به ۳ درصد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۳ برساند. براساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول کسری بودجه فرانسه در سال آینده به ۵/۳ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید.