گروه بین‌الملل- بعد از اینکه کادر پزشکی جلال طالبانی از تثبیت وضعیت جسمانی او خبر دادند، مدیر اطلاع‌رسانی دفتر طالبانی نیز اعلام کرد که حال او لحظه به لحظه بهتر می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه المنار، برزان‌شیخ‌عثمان، مدیر اطلاع‌رسانی دفتر جلال طالبانی، رییس جمهوری عراق به خبرگزاری فرانسه گفت: «طالبانی تحت مداواست و به درمان پاسخ مثبت داده است و حال او هر لحظه بهتر می‌شود.» برزان شیخ عثمان گفت: «وضعیت سلامتی طالبانی رو به بهبود است.» در این راستا شبکه اسکای نیوز عربی نیز اعلام کرد که تیم پزشکی آلمانی تصمیم گرفته است که طالبانی را امروز- ‌پنج‌شنبه‌- برای تکمیل درمان به آلمان منتقل کند.

پیشتر یکی از پزشکان معالج او اعلام کرده بود که یک تیم پزشکی از انگلیس از دیروز، چهارشنبه، برای نظارت بر وضعیت جسمانی جلال طالبانی، رییس جمهوری عراق وارد بغداد شده‌‌است.

هانی سالم، رییس مجتمع پزشکی بغداد که طالبانی در آنجا بستری است در کنفرانسی خبری اعلام کرد که همه اعضای حیاتی طالبانی سالم است و به خوبی کار می‌کند و حالت جسمانی وی ثابت شده است.

دفتر طالبانی هم با صدور بیانیه‌ای خبر مرگ او را تکذیب و اعلام کرد: «طالبانی در قید حیات است.»

شبکه دولتی العراقیه نیز گزارش داد که جلال طالبانی عصر دوشنبه بعد از سکته مغزی به بیمارستانی در بغداد منتقل شد. شبکه العراقیه گزارش داد که کادر پزشکی تلاش‌های خود را برای بهبود وضعیت جسمانی وی ادامه خواهند داد. دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که طالبانی بعد از نامساعد شدن اوضاع جسمانی‌اش به دلیل ضعف به بیمارستان منتقل شده است.

این در شرایطی است که بی.‌بی.‌سی گزارش داد که جلال طالبانی در کما به سر می‌برد.

جلال طالبانی از چندین سال قبل از مشکلات جسمی رنج می‌برد و عمل جراحی قلب در اوت ۲۰۰۸ در آمریکا روی وی انجام شد.

طالبانی از اشخاصی کارآمد و کار کشته در حزب اتحاد میهنی کردستان عراق به شمار می‌آید و شاهد جنگ‌هایی نیز بوده است و طی دوره‌ای مجبور شد که در خارج از کشور زندگی کند.

از سوی دیگر، یکی از رهبران حزب اتحاد میهنی کردستان عراق در مصاحبه‌ با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط اعلام کرد: «مشکلی در انتخاب جایگزین برای جلال طالبانی در ریاست‌جمهوری عراق وجود ندارد و برهم صالح، معاون دبیرکل حزب اتحاد میهنی کردستان بیشترین شانس را برای احراز این پست دارد.»