گروه بین‌الملل- همزمان با نشست دیروز مخالفان سوریه در دوحه منابع وابسته به مخالفان این کشور از حمله مخالفان مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه به شماری از فرودگاه‌ها از جمله فرودگاه «تفتناز» و محاصره این فرودگاه خبر دادند. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، منابع وابسته به گروه‌های مخالف سوریه ادعا کردند که نیروهای آن‌ها روز شنبه به شماری از فرودگاه‌های این کشور از جمله فرودگاه نظامی تفتناز واقع در جنوب غربی استان حلب حمله کردند.

بنا به گفته این منابع در این حمله پنج گروه از مخالفان سوری شرکت داشتند و توانستند بر گردان دفاع هوایی منطقه الدویله در شهرک سلقین در ادلب سیطره یابند.

در همین حال خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور با حمله به نیروهای مسلح مخالفان در فرودگاه نظامی تفتناز شمار زیادی از نیروهای مسلح را دستگیر کردند.

بنابه گزارش این خبرگزاری در حمله نیروهای ارتش به نیروهای مسلحی که وارد فرودگاه تفتناز شده بودند، ده‌ها تن کشته شدند.

همچنین منابع خبری سوریه اعلام کردند که مخالفان علاوه بر فرودگاه نظامی تفتناز به چند فرودگاه دیگر این کشور نیز حمله کردند و هدفشان از این حملات فلج کردن قدرت هوایی ارتش سوریه است. اگر مخالفان دولت بتوانند فرودگاه تفتناز را تصرف کنند و آن را در کنترل خود نگه دارند، توان و ظرفیت بیشتری برای کنترل منطقه استراتژیک بین دو شهر بزرگ حلب و دمشق خواهند داشت.

همچنین شبکه خبری الجزیره نیز اعلام کرد که گروه‌های مخالف سوری دیروز، یکشنبه، نشستی را در دوحه پایتخت قطر برگزار کردند.

بنا به گزارش این شبکه خبری، هدف از برگزاری این نشست، تشکیل کمیته رهبران جدید سیاسی است که دولت موقت سوریه را در تبعید اعلام کند.

پیش‌تر مخالفان سوریه نشستی را در امان پایتخت اردن برگزار کردند که پس از این نشست، اعلام کردند تا زمان برکناری بشار اسد، رییس جمهوری سوریه از قدرت وارد مذاکره نخواهند شد.