گروه بین‌الملل- هزاران تن از مردم تونس در اعتراض به فقر، بیکاری و شکست دولت در بهبود شرایط زندگی در مرکز این کشور تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند،‌ معلمان تونسی نیز برای محکوم کردن اقدام دولت در دستگیری معترضان دست به اعتصاب زدند. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، حدود هشت هزار تن از مردم تونس با برگزاری تظاهرات در استان سیدی بوزید در غرب تونس، با شرکت در تظاهراتی گسترده به سمت مقرهای دولتی حرکت کردند و با سردادن شعارهای ضد دولتی استعفای دولت را خواستار شدند.

در این تظاهرات که به دعوت سندیکاهای وابسته به اتحادیه مشاغل در تونس برگزار شد، تظاهرات کنندگان اقدامات خشونت‌آمیز پلیس علیه تظاهرات‌کنندگان را محکوم کرده و خواهان آزادی‌ ده‌ها تن از جمله مسوولان سندیکاهای محلی شدند که اخیرا توسط پلیس دستگیر شده‌اند.

همچنین شماری از ساکنان شهر العمران در مجاورت شهر منزل بوزیان نیز با بستن راه‌های اصلی، حرکت خودروها و عبور و مرور در تونس را به اختلال کشیدند.

در این تظاهرات نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از گاز اشک‌آور و گلوله‌های مشقی استفاده کردند.

همچنین نیروهای امنیتی حدود ۳۰ تن از تظاهرات‌کنندگان ساکن منطقه منزل بوزیان را بازداشت کردند.

در همین راستا، محمد براهمی، احمد الخصخوصی و محمدطاهر، سه تن از اعضای شورای ملی موسسان تونس نیز به منظور اعلام همبستگی با بازداشت شرکت‌شدگان و حمایت از خواسته‌های معترضان دست به اعتصاب غذا زدند. این سه تن در بیانیه مشترک خود تاکید کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی ناگوار در منطقه منزل بوزیان و سکوت دولت در این خصوص ما به عنوان اعضای شورای ملی موسسان در اعتراض به این وضع اعتصاب غذا می‌کنیم. همچنین خواهان آزادی همه بازداشت‌شدگان و پایان بازداشت‌ها هستیم.

از سوی دیگر ، صدها دانش‌آموز استان سیدی بوزید نیز در پاسخ به فراخوان اتحادیه عمومی آموزش و پرورش با برگزاری تظاهرات و سردادن شعارهایی خواهان آزادی بازداشت‌شدگان استان العمران شدند.

سیدی بوزید، که مهد انقلاب تونس است یکی از مناطق بسیار فقیر این کشور است.