گروه بین‌الملل- بیش از چهل درصد قضات، وکلا و کارمندان دادگستری اسپانیا در مخالفت با کاهش بودجه دست به اعتصابی ۲۴ ساعته زدند.

به گزارش ایسنا، اعتصاب‌کنندگان می‌گویند که کاهش بودجه دادگستری بر فعالیت این نهاد موثر خواهد بود. جمعی از آنان با در دست داشتن پلاکارد در برابر دادگاهی در مادرید تجمع کردند. از سوی دیگر ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا در پارلمان درخصوص سیاست‌های ریاضتی اتخاذ شده گفت: نمی‌گویم که این مسیری هموار بوده چون که این‌طور نبوده است. مسیر طی شده نه سهل بود و نه مطلوب. من فقط یک چیز خواهم گفت. کسانی از ما که به بیرون از مرز‌هایمان توجه می‌کنند، تا همین یک سال پیش به کشورمان اعتماد نداشتند اما این روز‌ها دیگر کسی فکر نمی‌کند که اسپانیا قادر نباشد از این بحران بیرون آید.

آلفردو پرز روبالکابا، از برجسته‌ترین چهره‌های مخالف دولت در واکنش به سخنان نخست وزیر اسپانیا گفت: به نظرم یک بحران اقتصادی، اجتماعی و سیاسی وجود دارد و شما بحرانی اخلاقی نیز به آن افزوده‌اید. به همین دلیل من از شما می‌خواهم که استعفا دهید و این فرصت را به یک نخست وزیر دیگر بسپارید چون که فکر می‌کنم به نفع اسپانیا است. بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، شمار بیکاران در اسپانیا به شش میلیون تن رسیده است.