گروه بین‌الملل- وزارت امور خارجه سوریه با ارسال نامه‌های جداگانه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت ضمن محکوم کردن انفجارهای روز پنج‌شنبه دمشق، گروه‌های تروریست و حامیان آنها را مسوول این انفجارها دانست. همزمان منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ارتش سوریه در حال خروج از بلندی‌های جولان است. به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه سوریه با ارسال این نامه‌ها اضافه کرد: «در انفجارهای تروریستی روز پنج‌شنبه دست‌کم ۵۳ تن کشته و ۲۳۵ تن زخمی شدند و مسوولیت این انفجارها به عهده گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنها است.»

روز پنج‌شنبه سه خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی مراکز امنیتی و نظامی سوریه از جمله مقر حزب بعث، یک ساختمان اطلاعات سوریه و نیز یک پادگان نظامی این کشور در دمشق منفجر شد که این امر علاوه بر گرفتن جان ده‌ها نفر، خسارت‌های زیادی نیز به بار آورد.

این در شرایطی است که مخالفان دولت سوریه اعلام کردند که این انفجارها کار آنها نبوده و به هیچ وجه در آن دست نداشته‌اند.

ارتش آزاد سوریه که نهاد نظامی مخالفان سوری محسوب می‌شود با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که در این حملات به هیچ وجه دست نداشته و این انفجارها نقشه دولت است. از سوی دیگر، منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند: «ارتش سوریه در حال عقب‌نشینی از نزدیکی مرزهای سوریه با سرزمین‌های اشغالی است و لشگر پنجم ارتش سوریه به تدریج در حال خروج از منطقه حائل میان اسرائیل و

سوریه است.»

هنوز دلیل این اقدام دمشق مشخص نیست اما مخالفان مدعی هستند این لشگر به سوی مناطق مرکزی سوریه که شاهد درگیری‌های شدید است روانه خواهد شد.