گروه بین‌الملل- پس از گذشت بیش از دو ماه از غیبت هوگو چاوز، رسانه‌های ونزوئلا از بازگشت رییس‌جمهوری این کشور به کاراکاس خبر دادند.

به گزارش یورو نیوز، همزمان نشریات حامی دولت چپ‌گرا تیتر نخست خود را به بازگشت رییس‌جمهوری از کوبا اختصاص دادند. همچنین جمع کثیری از شهروندان هوادار رییس‌جمهوری ۵۸ ساله در خیابان‌های کاراکاس به جشن و پایکوبی پرداختند. یکی از زنان حاضر در این تجمع در برابر دوربین خبرنگاران فریاد می‌زند: «من چاوز هستم. تو در دل‌های ما جا داری.» نیکولاس مادورا، معاون رییس جمهوری ونزوئلا نیز به خبرنگاران گفت: «تمامی گروه فرمانده هوگو چاوز اینجا است. او خوب است و در هوشیاری به سر می‌برد و بسیار از اینکه در سرزمینش ونزوئلا است خوشحال و پرانگیزه است. چنانچه او در پیامی نیز در توئیتر‌ همین را گفته است. ما این شادمانی عظیم را با مردم قسمت می‌کنیم.»

در برابر بیمارستان نظامی که چاوز در آن بستری شده است نیز جمعی از شهروندان تجمع کردند و بازگشت وی را جشن گرفتند. برخی از ناظران می‌گویند که احتمال دارد بازگشت رییس‌جمهوری ونزوئلا به پایتخت به قصد کناره‌گیری از قدرت و به صرف ادامه درمان صورت گرفته باشد. همچنین شایعاتی در میان مردم ونزوئلا درباره ناامیدی پزشکان از درمان سرطان وی وجود دارد.