گروه بین‌الملل- یک شرکت فعال در زمینه امنیت سایبری در آمریکا مدعی شده که یک واحد نظامی سری چین در انجام مجموعه گسترده‌ای از حملات هکری دست داشته است.

چین هر گونه دخالت در حملات هکری و جاسوسی‌ سایبری را رد کرده است. به گزارش بی‌بی‌سی، شرکت ماندیانت، واحد نظامی ۶۱۳۹۸ متعلق به ارتش آزاد خلق چین را که مرکز آن در شانگهای قرار دارد به عنوان یکی از محتمل‌ترین عوامل این حملات هکری شناسایی کرده است.

براساس این گزارش، واحد نظامی ۶۱۳۹۸ صدها ترابایت اطلاعات را از شماری زیادی از صنایع که اکثر آن‌ها در آمریکا و تعدادی از آنها در کانادا و بریتانیا مستقر هستند، به سرقت برده است. شرکت ماندیانت در این گزارش که روز دوشنبه منتشرکرده گفته است: «حال زمان آن رسیده است که تایید کنیم که منشا این تهدید در چین است و ما در تلاشیم تا کارشناسان امنیتی را برای مقابله موثر با هرگونه تهدیدی مجهز کنیم.»

در همین شرایط وزارت خارجه چین ضمن ابراز تردید نسبت شواهد ارائه شده در این گزارش اعلام کرده که دولت آن کشور قویا با هر گونه فعالیتی در مورد هک کامپیوترها مخالف است.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین افزوده: «حملات هکری ناشناس و فراملیتی است. تعیین منابع آنها واقعا دشوار است. ما نمی‌دانیم که چگونه شواهد ارائه شده در این گزارش می‌تواند قابل دفاع باشد.»

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین «انتقاد براساس اطلاعاتی ابتدایی، غیرمسوولانه و غیرحرفه‌ای است و کمکی به حل مساله نمی‌کند.»

وزارت دفاع چین درباره سوالات مطرح شده درباره این گزارش تاکنون واکنشی نشان نداده است.

براساس گزارش ماندیانت، واحد نظامی ۶۱۳۹۸ در منطقه پودونگ شانگهای قرار دارد. این منطقه از مراکز بانکداری و مالی چین محسوب می‌شود و احتمالا هزاران نفر که در برنامه ریزی‌های کامپیوتری وعملیات شبکه و همچنین زبان انگلیسی تبحر دارند در این منطقه به کار مشغول هستند.