گروه بین‌الملل- پلیس عراق اعلام کرد که یکی از افسران بلندپایه سازمان اطلاعات نظامی و دو تن از محافظان وی در حمله یک انتحاری کشته شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، پلیس عراق تصریح کرد که دو عامل انتحاری به منزل سرتیپ «عونی علی» مدیر مدرسه سازمان اطلاعات عمومی در وزارت دفاع این کشور در روستای «تلعفر» در نزدیکی شهر «موصل» حمله کردند. یک مسوول محلی نیز گفت که در ابتدا محافظان علی یک عامل انتحاری را کشتند اما هنگامی که وی از منزلش خارج شد، یک عامل انتحاری دیگر به آنها حمله کرد و خود را در میان این مسوول اطلاعاتی و محافظانش منفجر کرد و آنها را کشت.

ادامه ناآرامی‌ها برای هشتمین هفته متوالی

صدها هزار تن از مردم عراق برای هشتمین هفته متوالی در اعتراض به سیاست‌های نخست وزیر این کشور در شماری از شهرها به‌ویژه شهر سنی‌نشین فلوجه تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترتی شبکه خبری الجزیره، صدها هزار تن از مردم عراق روز جمعه بار دیگر در اعتراض به سیاست‌های دولت نوری مالکی، نخست وزیر این کشور تظاهرات گسترده‌ای را در شماری از شهرها و استان‌های این کشور برگزار کردند.

در این تظاهرات که برای هشتمین هفته متوالی در عراق برگزار می‌شد، شرکت‌کنندگان با تجمع در میدان العزه و الکرامه در شهر الرمادی واقع در استان سنی‌نشین الانبار و سر دادن شعارهای «ای بغداد صبر کن» سیاست‌های دولت نوری مالکی را به شدت محکوم کردند.

خطیب نماز جمعه استان الانبار نیز تاکید کرد که مخالفان برای رسیدن به بغداد تاکید دارند.

همچنین جمع زیادی از تظاهرکنندگان نسبت به اقدام دولت عراق برای ممانعت از رسیدن مخالفان به بغداد ابراز ناخرسندی نمودند و اعلام کردند تظاهرات آنها مسالمت‌آمیز است. شرکت کنندگان همچنین اعلام کردند که پیشنهاد برگزاری نماز جمعه متحد در منطقه الاعظمیه در بغداد را لغو نکرند بلکه تنها این تصمیم به تاخیر افتاده است.

این در شرایطی است که دولت عراق با ایجاد تدابیر امنیتی شدید در مناطق مختلف بغداد از ورود تظاهرکنندگان به پایتخت این کشور ممانعت کرده است. در همین راستا صالح المطلق، معاون نوری مالکی نیز در دیدار خود با استاندار الانبار و جمعی از سران قبیله‌های عراقی عنوان کرد: بحران عراق بحرانی دشوار است، اما معتقدیم سیاستمداران کشور قادر به عبور از آن هستند. وی همچنین خاطرنشان کرد: چیزی که امروز عراق با آن روبه‌روست از اشغال عراق نیز خطرناک‌تر است اما باید تاکید کنم که به عقیده من ملت عراق توانایی عبور از این بحران و حفظ وحدت ملی را دارند.