گروه بین‌الملل- تلویزیون رسمی کوبا روز یکشنبه، تصاویری از فیدل کاسترو، رییس‌جمهوری پیشین کوبا را در حالی که رای خود را برای تعیین اعضای مجلس ملی، به صندوق می‌انداخت، نشان داده است.

به گزارش منابع خبری، در این تصاویر، فیدل کاسترو که به نظر ضعیف می‌آمد، با رای دهندگان گفت‌وگو می‌کند. گفته شده او حدود یک ساعت با مردم و خبرنگاران صحبت کرده است. ناظران می‌گویند که صدای کاسترو ضعیف و کمرش نیز خمیده بود و جمعیت اطراف خودروی او جمع شده بود. این در شرایطی است که کوبایی‌ها روز یکشنبه به پای صندوق‌های رای رفتند تا ۶۱۲ نماینده را در انتخابات پارلمانی این کشور انتخاب کنند. تنها حزب کمونیست در مجلس ملی کوبا فعالیت می‌کند و در این انتخابات نیز رقیبی نداشته است. تلویزیون کوبا همچنین، تصاویری از رائول کاسترو، رییس‌جمهوری کوبا و دیگر مقام‌های کشور را نشان داده است که رای‌های خود را به صندوق انداختند.

آنها همزمان، به اهمیت شرکت مردم در انتخابات و حمایت از اصلاحات و استقلال از آمریکا اشاره کردند. انتظار می‌رود نزدیک به ۹۵ درصد از ۸ میلیون و هفتصد هزار نفری که درکوبا زندگی کرده‌اند و بیش از ۱۶ سال سن دارند، به پای صندوق‌های رای بروند. همچنین در این انتخابات، نزدیک به ۵۰ درصد از نامزدها زن بوده و۷۰ درصد از آنها بعد از انقلاب کوبا در سال ۱۹۵۹ به‌ دنیا آمده‌اند. هر کدام از نمایندگان به مدت ۵ سال انتخاب می‌شوند.

این در شرایطی است که مخالفان رژیم کوبا این انتخابات را نمایشی خوانده‌اند. آنها می‌گویند شمار نامزدها دقیقا به اندازه تعداد کرسی‌های مجلس است. از سال ۲۰۰۸ و زمانی که رائول کاسترو، برادر فیدل کاسترو رییس جمهوری کوبا شد، تلاش‌های زیادی برای بهبود وضع اقتصادی کشور انجام داده است. او به شرکت‌هایی که در زمینه کشاورزی فعالیت می‌کنند کمک کرده و محدودیت‌های سفر و خرید و فروش خانه و اتومبیل را لغو کرده است.