گروه بین‌الملل- نخست‌وزیر ژاپن با رد اتهامات خارجی مربوط به اتخاذ سیاست محرک مالی این کشور، برای نخستین‌بار در مورد بحث جهانی رو به‌گسترش جنگ ارزی به اظهار نظر پرداخت.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، دیروز، چهارشنبه، با رد اتهام‌ها مبنی بر اینکه توکیو به‌طور عمد از طریق اتخاذ اقدامات محرک مالی و پولی درحال تضعیف ین است، برای اولین‌بار به بحث درباره جنگ ارزی پرداخت. آبه گفت: «تدابیر اخیر دولت و بانک مرکزی ژاپن با هدف کنترل تقلیل قیمت‌ها و رسیدن به رشد اقتصادی مداوم اتخاذ شده‌اند.» او این اظهارات را در پاسخ به سوال یک رهبر حزب مخالف مجلس در مورد انتقاد برخی سیاست‌گذاران خارجی مبنی بر اینکه تلاش‌های توکیو در راستای تضعیف ین بوده‌است، بیان کرد. این اولین اظهارنظر او در مورد این موضوع بود‌ه‌است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، هفته گذشته به دنبال اقدامات اخیر بانک مرکزی ژاپن در راستای تسریع چاپ اسکناس، از این کشور به عنوان منبع نگرانی جدیدی نام برد.

کره‌جنوبی نیز از این قافله عقب ننشسته‌است. مدیر بانک مرکزی این کشور روز شنبه اعلام کرد که اقدام اخیر تسهیل مالی ژاپن مشکلاتی را ایجاد کرده است.