گروه بین‌الملل - مجلس سنای ایالات‌متحده به جان کری رای اعتماد داد تا او جانشین هیلاری کلینتون در وزارت امورخارجه این کشور شود. مسائلی همچون سوریه، افغانستان و صلح در خاورمیانه در اولویت فعالیت‌های جان کری هستند.

به گزارش دویچه‌وله پیش‌تر نیز پیش‌بینی می‌شد که جان کری، سناتور دموکرات و پیشین ایالت ماساچوست از حمایت قاطع سناتورهای آمریکایی برخوردار شود. مجلس سنای آمریکا روز سه‌شنبه با ۹۴ رای از مجموع ۱۰۰ رای به جان کری رای اعتماد داد، تا او رسما کار خود را به عنوان وزیر جدید امور خارجه ایالات‌متحده آمریکا آغاز کند.

جان کری در سال ۲۰۰۴ میلادی نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده بود؛ اما در برابر رقیب جمهوری‌خواه خود، جورج دبلیو بوش، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا ناکام ماند. جان کری حدود ۲۸ سال در مجلس سنا عضویت داشت و با آغاز ریاست‌جمهوری باراک اوباما در سال ۲۰۰۸ و با انتصاب جو بایدن به سمت معانت ریاست‌جمهوری آمریکا، رییس کمیته روابط خارجی سنا شد. سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه در زمان معرفی و رای‌گیری از فعالیت‌های جان‌کری تقدیر کردند. با اخذ رای اعتماد، جان کری رسما جانشین هیلاری کلینتون در وزارت امورخارجه آمریکا می‌شود. بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها در واشنگتن، گفته می‌شود که نامزدی هیلاری کلینتون برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ کاملا منتفی نیست. هیلاری کلینتون در رقابت‌های درون حزبی در سال ۲۰۰۸ از باراک اوباما شکست خورد. جان کری یکی از وزیران مهم در دولت باراک اوباما خواهد بود. انتظار می‌رفت که دیروز، چهارشنبه مراسم تحلیف و سوگند جان کری در واشنگتن نیز برگزار شود.