گروه بین‌الملل- به دنبال اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی در اردن آشوب این کشور را فرا گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، شهرهای«معان»، «الکرک» در جنوب اردن، «مأدبا» و «الزرقا» در مرکز، «بلعما» در شرق و «اربد» در شمال این کشور شاهد آشوب هواداران نامزدهای شکست خورده در انتخابات پارلمانی بود. در این آشوب هواداران نامزدهای شکست خورده به ساختمان‌های دولتی حمله کردند، همچنین معترضان در معان واقع در ۲۵۰ کیلومتری جنوب «امان» پایتخت اردن، جاده صحرایی میان شهرهای مختلف این کشور با شهر«عقبه» در جنوب این کشور را بستند. معترضان با تیراندازی هوایی از رفت و آمد خودروها جلوگیری کردند. شاهدان عینی گفتند در شهر معان که از بامداد پنج شنبه شاهد آشوب گسترده و آتش زدن ساختمان های دولتی و تعدادی خودرو بود نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان از گلوله‌های پلاستیکی استفاده کردند. در همین شهر در جریان تیراندازی هوایی هواداران نامزدهای پیروز در انتخابات پارلمانی یک شهروند کشته و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند.

در همین شرایط تظاهرات در منطقه «لواء عی» در استان الکرک ادامه یافت و تظاهرکنندگان ساختمان شهرداری را در روستای «صرفا» و نیز دو خودروی دولتی را به آتش کشیدند.

در منطقه «الحصن» در استان اربد نیز معترضان یک مرکز امنیتی را به آتش کشیدند و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن آنها از گاز اشک آور استفاده کردند.

مناطق دیگری در اردن نیز شاهد تظاهرات مسالمت‌آمیز یا همراه با خشونت بود.

بنا بر این گزارش،بیشتر نامزدهایی که در انتخابات پارلمانی اردن برنده شدند از افراد وابسته به عشایر و هوادار دولت هستند. این انتخابات چهارشنبه هفته پیش برگزار شد.