گروه بین‌الملل- دادگاهی در مصر۲۱ نفر را به مرگ محکوم کرده است. این افراد به دلیل دخالت در درگیری‌های یک مسابقه فوتبال که به کشته شدن شماری از طرفداران دو تیم منجر شد، مجرم شناخته شده‌اند. به گزارش بی‌بی‌سی، به گفته مقامات در پی اعلام این حکم، طرفداران و وابستگان محکومان در بیرون زندان دست به اعتراضاتی زدند که باعث بروز درگیری‌هایی شد که در نتیجه آن ۸ نفر از جمله ۲ نیروی پلیس کشته شدند. در فوریه سال گذشته در جریان درگیری‌هایی بین طرفداران دو تیم فوتبال الاهلی و المصری در استودیوم ورزشی شهر پورت‌سعید در نزدیکی قاهره، پایتخت مصر، بیش از ۷۰ نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.

براساس گزارش‌ها، ۷۳ نفر از جمله شماری از نیروهای پلیس، به دلیل مشارکت در این درگیری‌ها محاکمه شدند.

این درگیری‌ها که بدترین حادثه در تاریخ فوتبال مصر خوانده شد، به بروز خشونت‌هایی در خیابان‌های قاهره انجامید که در جریان آن ۱۶ نفر دیگر هم کشته شدند.

رای دادگاه، یک روز پس از اعتراضات مخالفان در دومین سالگرد انقلابی اعلام می‌شود که به سرنگونی رژیم حسنی‌مبارک، رییس‌جمهوری سابق آن کشور منجر شد.

تلویزیون دولتی مصر از تیراندازی‌هایی در اطراف زندانی که متهمان این حادثه نگهداری می‌شوند، خبر داده است.

خشونت‌های سال گذشته باعث شد که بازی‌های لیگ فوتبال مصر به حال تعلیق درآید. قاضی این پرونده گفته است که رای ۵۲ نفر دیگر در ۹ مارس سال جاری اعلام خواهد شد.