گروه بین‌الملل- وزیر امنیت داخلی آمریکا در تلاش برای هشدار به افکار عمومی نسبت به یک حمله سایبری در شرف وقوع علیه زیرساخت‌های آمریکا؛ بار دیگر کنگره را برای تصویب قانون کنترل دولت بر اینترنت تحت فشار قرار داد. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری آر.تی، جانت ناپولیتانو، وزیر امنیت داخلی آمریکا پیش از این هشدار داده بود که عدم واکنش در این راستا می‌تواند منجر به یک حمله ۱۱ سپتامبر سایبری شود که سیستم‌های آب، برق و گاز را از کار خواهد انداخت و باعث خرابی‌هایی همانند خرابی‌های طوفان سندی خواهد شد. ناپولیتانو گفت: به منظور ممانعت از چنین حمله‌ای کنگره باید قانونی تصویب کند که به دولت آمریکا دسترسی بیشتری به اینترنت و اطلاعات امنیت سایبری از بخش خصوصی می‌دهد. چنین لایحه‌ای با عنوان قانون محافظت و اشتراک اطلاعات سایبری (CISPA) سال پیش معرفی شد، اما به دلیل نگرانی‌های مشاغل و طرفداران بخش خصوصی در کنگره تصویب نشد.

وزیر امنیت داخلی آمریکا در سخنرانی‌ خود در اندیشکده مرکز ویلسون در واشنگتن دی سی گفت: ما نباید منتظر بمانیم تا ۱۱ سپتامبر دیگری در دنیای سایبری اتفاق بیفتد. چیزهایی وجود دارد که ما می‌توانیم و باید الان انجام دهیم که اگر قادر به ممانعت از حمله نباشد، حداقل میزان تخریب را کاهش خواهد داد. در ماه سپتامبر گذشته، ناپولیتانو بر نارضایتی از کنگره برای تصویب نکردن قانون امنیت سایبری در ماه اوت تصریح کرد. به رغم هشدارهای مداوم امنیت داخلی آمریکا مبنی بر اینکه هکرها می‌توانند زیرساخت‌های حساس آمریکا را به تعطیلی بکشانند و دولت اوباما در گزارش‌ها و جلسات متعددی برای تصویب این لایحه فشار وارد کرده بود، قانون سال ۲۰۱۲ امنیت سایبری در ماه اوت توسط سنا رد شد، طرفداران بخش خصوصی بیم آن دارند که دولت آمریکا ایمیل‌های شخصی، چت‌های آنلاین و دیگر اطلاعات شخصی را که تنها شرکت‌ها و سرورهای خصوصی امکان دسترسی به آن را دارند، مورد بررسی قرار دهد. رییس آژانس امنیت ملی آمریکا قول داده بود که از قدرتش سوءاستفاده نخواهد کرد، اما منتقدان همچنان شک و تردید دارند.

کاخ سفید همچنین درصدد اعلام یک دستور اجرایی است که شرکت‌ها را ترغیب می‌کند استانداردهای امنیت سایبری دولت را مورد توجه قراردهند.