گروه بین‌الملل- وال‌استریت سومین ماه افزایش بهاره خود را با رشدی بزرگ ثبت کرد. اما افزایش در ماه چهارم چندان حتمی نیست. روز جمعه پس از نوسان به دلیل آمار اقتصادی متفاوت شاخص‌ها درست قبل از زنگ تعطیلی وال‌استریت با افزایش روبه‌رو شدند. تحلیل‌گران گفتند این افزایش کار فروشندگانی بود که عقیده داشتند شاخص‌ها سقوط خواهند کرد و زمانی که این عقیده اشتباه از آب درآمد، به خرید روی آوردند. افزیش قیمت کالا به دلیل پیش‌بینی‌ها در این مورد که بهبود اقتصادی تقاضا برای مواد خام را افزایش خواهد داد، به افزایش شاخص‌ها کمک کرد.

افزایش بزرگ روز جمعه موجب شد شاخص‌های عمده بازار سهام سومین ماه افزایش متوالی خود و طولانی‌ترین دوره خوشایند را از اکتبر سال ۲۰۰۷ تاکنون ثبت کنند.

نگرانی‌های تازه‌ای ازجمله افزایش نرخ بهره و کاهش ارزش دلار سرمایه‌گذاران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به تازگی قیمت نفت خام به رکورد شش ماهه خود رسیده است درحالی که روز جمعه ارزش دلار در برابر یورو و پوند انگلستان به پایین‌ترین سطح چند ماهه خود رسید. برخی از تحلیل‌گران براین باورند که این رویداد پیامد بهبود وضع اقتصادی و بازارهای مالی است، اما دیگران معتقدند این روند می‌تواند در درازمدت سلامت اقتصادی را تهدید کند. یک مانع کوتاه مدت دیگر احتمال اعلام ورشکستگی شرکت جنرال‌موتورز در روز دوشنبه است. بازار سهام ماه‌ها درگیر احتمال ورشکستگی شرکت جنرال‌موتورز بود، اما سرمایه‌گذاران هنوز مطمئن نیستند برای این شرکت خودروسازی و دیگر شرکت‌ها چه رخ خواهد داد.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۵۳/۹۶ واحد یا ۲/۱‌درصد افزایش یافت و به ۳۳/۸۵۰۰ واحد رسید. شاخص استاندارد اندپورز ۵۰۰، ۳۱/۱۲ واحد یا ۴/۱‌درصد رشد کرد و به ۱۴/۹۱۹ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت با ۵۴/۲۲ واحد یا ۳/۱‌درصد افزایش به ۳۳/۱۷۷۴ واحد رسید.

همه این شاخص‌ها طی هفته به شدت رشد کردند و مهم‌تر از آن سومین افزایش متوالی ماهانه خود را رقم زدند. در ماه مه شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۱/۴‌درصد، شاخص استاندارد اندپورز ۵۰۰، ۳/۵‌درصد و شاخص نسدک کامپوزیت ۳/۳‌درصد افزایش یافت. حتی با وجود بی‌ثباتی که بازار سهام در ماه مه از خود نشان داد، افزایش وال‌استریت از اوایل ماه مارس چشمگیر بوده است. در این مدت شاخص داوجونز ۸/۲۹‌درصد، شاخص استاندارد اندپورز ۵۰۰، ۹/۳۵‌درصد و شاخص نسدک کامپوزیت ۹/۳۹‌درصد رشد کرد. در دیگر معاملات شاخص راسل ۲۰۰۰ که مربوط به شرکت‌های کوچک‌تر است ۳۷/۹ واحد یا ۹/۱‌درصد افزایش یافت و به ۵۸/۵۰۱ واحد رسید. خارج از آمریکا شاخص میانگین نیکی۲۲۵ ژاپن با ۸/۰‌درصد افزایش روبه‌رو شد. شاخص فوتسی ۱۰۰ انگلستان ۷/۰‌درصد، شاخص داکس آلمان ۲/۰‌درصد و شاخص سی‌ای‌سی-۴۰ فرانسه ۴/۰‌درصد رشد کرد.