ایسنا- با تداوم بحران مالی در آلمان وضعیت اقتصادی این کشور روز به روز بدتر می‌شود. گستره و عمق بحران مالی جهانی به تازگی در آلمان به عنوان ثروتمندترین کشور اروپا در حال آشکار شدن است؛ به طوری که رشد قیمت‌ها در این کشور به صفر رسیده، کسری بودجه دولت ۸۰ تا ۱۰۰‌میلیارد یورو پیش‌بینی‌ می‌شود و بیکاری رو به فزونی است.

شبکه اول تلویزیون آلمان به نقل از اداره آمار فدرال خبر داد که در آلمان قیمت‌ها رشدی ندارد و مردم، به امید کاهش باز هم بیشتر قیمت‌ها، از خرید می‌پرهیزند و به این‌ترتیب، تقاضای کالا و خدمات، نسبت به تولید آن‌ها، هر روز پایین‌تر می‌آید و تولیدکنندگان برای نجات خود، مجبور می‌شوند از قیمت‌ها بکاهند. چنین اوضاعی، بی‌گمان سبب شادمانی مصرف‌کننده عادی است. اما کارشناسان اقتصادی آن را سرآغاز دور باطلی می‌دانند که سرانجام می‌تواند به تعطیلی کسب و کار و ویرانی اقتصادی منتهی شود؛ روند کاهش قیمت‌ها تا آنجا ادامه می‌یابد که دیگر نرخ فروش کالاها، هزینه‌هایی را که صرف تولید آن شده است، نمی‌پوشاند. بنابراین کارخانه‌ها تعطیل و سرمایه‌ها به جای تولید به گردونه جاری می‌شوند.

به گزارش اداره آمار مرکزی آلمان، رشد نرخ کالاها و خدمات، در ماه مه امسال نسبت به ماه مشابه سال پیش به صفر رسید که این امر در دو دهه پس از وحدت آلمان سابقه نداشته است.