فارس- معاون رییس پارلمان عراق از برکناری وزیر نفت عراق در هفته آینده و احتمال استیضاح وزرای آموزش و پرورش و حمل و نقل این کشور خبر داد. «عارف تیفور» معاون رییس پارلمان عراق در کنفرانسی خبری اظهار داشت: هفته‌ آینده‌ «حسین شهرستانی» وزیر نفت دولت عراق از سمت خود برکنار خواهد شد.

وی در ادامه‌ افزود: برکناری وزیر نفت عراق از سمت خود به‌ دلیل سیاست‌های شکست خورده‌ این وزارت در مدت ریاست «شهرستانی» است و اکثریت اعضای پارلمان نیز در این باره‌ به‌ توافق رسیده‌‌اند.

معاون رییس پارلمان عراق از احتمال برکناری چند وزیر دیگر نیز خبر داد و گفت: وزیر نفت به‌ طور قطعی از سمت خود برکنار خواهد شد و احتمال برکناری وزرای آموزش و پرورش و حمل و نقل نیز وجود دارد.

معاون رییس پارلمان عراق در حالی از برکناری چند وزیر از کابینه‌ «نوری المالکی» سخن می‌گوید که‌ دیروز نیز «حسین علی» عضو پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد گفته‌ بود: «پارلمان عراق تصمیم گرفت هر هفته‌ یک وزیر دولت عراق را استیضاح و در مورد کارهای وزارت از شخص وزیر سوال کند.»

به‌ گفته‌ این عضو؛ جلسه‌ دیروز پارلمان عراق به‌ استیضاح «عبدالفلاح السودانی» وزیر بازرگانی دولت عراق اختصاص یافت. او می‌بایست به‌ اتهامات وارده‌ درباره‌ اختلاس و فساد مالی در اقلام توزیعی بین شهروندان عراقی پاسخ می‌داد.