گروه بین‌الملل- روز جمعه قیمت نفت به حدود ۵۹‌دلار رسید. زیرا نشانه‌هایی از ضعف اقتصادی آمریکا موجب شد سرمایه‌گذاران به این فکر بیفتند که آیا افزایش قیمت نفت در این ماه موجه بوده است یا خیر. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه ژوئن به ۸۲/۵۷‌ دلار در هر بشکه رسید. روز پنجشنبه ارزش قراردادها با ۶۰ سنت افزایش به ۶۲/۵۸‌ دلار رسید.

به تازگی به دلیل خوش‌بینی در مورد اینکه دوران بد رکود اقتصادی آمریکا به پایان رسیده است، قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۶۰‌دلار رسید. اما اخبار ناخوشایند در مورد بخش خرده‌فروشی، بیکاری و بخش مسکن موجب شد سرمایه‌گذاران درباره چشم‌اندازشان تجدیدنظر کنند.

سرمایه‌گذاران روز پنجشنبه شواهد بیشتری به دست‌ آوردند مبنی بر اینکه تقاضا برای نفت ضعیف‌تر از آن است که بتواند افزایش اخیر در قیمت نفت را توجیه کند. آژانس بین‌المللی انرژی برای نهمین ماه متوالی پیش‌بینی خود را برای مصرف نفت کاهش داد. اکنون این آژانس پیش‌بینی می‌کند تقاضا برای نفت در سال ۲۰۰۹، ۳درصد کاهش یابد که ۶/۲‌میلیون بشکه در روز کمتر از سال گذشته است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا و سازمان کشورهای صادرکننده نفت نیز پیش‌بینی‌های خود را در مورد تقاضا برای نفت کاهش داده‌اند. در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین برای تحویل در ماه ژوئن به ۷۰/۱‌دلار در هر گالن رسید. نفت کوره ۴۶/۱‌دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه ژوئن به ۲۳/۴‌دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۳۵/۵۷‌ دلار در هر بشکه معامله شد.