گروه بین‌الملل- وال‌استریت به سهام امن روی آورد.روز سه‌شنبه شاخص‌ها وضع متفاوتی داشتند اما با کاهش چندان زیادی روبه‌رو نشدند. زیرا نگرانی‌ها درباره موج عرضه سهام فروکش کرد و افزایش قیمت نفت موجب بالا رفتن ارزش سهام بخش انرژی شد. شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۵۰ واحد افزایش یافت، درحالی که دیگر شاخص‌ها سقوط کردند. سرمایه‌گذاران به قسمت امن بازار سهام روی آوردند، و موجب افزایش ارزش سهام شرکت‌های دارویی و تولیدکنندگان مواد غذایی و نوشیدنی شدند. حتی مصرف‌کنندگانی که از نظر مالی در مضیقه هستند، نمی‌توانند از مصرف دارو و غذا بکاهند.

نوسان در بازار سهام از آنجا ناشی شد که برخی از سرمایه‌گذاران نگران بودند که بهبود اقتصادی به آن سرعتی که امید داشتند رخ ندهد. عرضه سهام از طرف شرکت‌هایی که سعی می‌کنند پول نقد جمع‌آوری کنند، موجب نگرانی در این مورد شد که با عرضه سهام بیشتر از ارزش سهام موجود کاسته شود.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۳۴/۵۰ واحد یا ۶/۰درصد افزایش یافت و به ۱۱/۸۴۶۹ رسید. این درحالی بود که این شاخص در روز دوشنبه ۱۵۵ واحد سقوط کرده بود. شاخص استاندار اند پورز ۵۰۰، ۸۹/۰ واحد یا ۱/۰درصد کاهش یافت و به ۳۵/۹۰۸ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت با ۳۲/۱۵ واحد یا ۹/۰درصد کاهش به ۹۲/۱۷۱۵ واحد رسید.

با افزایش قیمت نفت ارزش سهام شرکت‌های انرژی افزایش یافت. ارزش سهام شرکت اکزون موبیل ۵۵/۱ واحد یا ۲/۲درصد رشد کرد و به ۸۲/۷۰دلار رسید.

در دیگر معاملات شاخص راسل ۲۰۰۰ که مربوط به شرکت‌های کوچک‌تر است ۷۶/۶ واحد یا ۴/۱درصد کاهش یافت و به ۱۸/۴۹۵ واحد رسید.

روز چهارشنبه بورس‌های آسیا به پیشگامی شرکت‌های نفتی اندکی افزایش یافتند. اما سرمایه‌گذاران محتاط ماندند زیرا افزایش فراوان بهاره نشانه‌هایی در مورد از توان‌افتادگی از خود نشان داد.

پس از آنکه چین اعلام کرد هزینه‌های محرک اقتصادی به شکل هزینه بیشتر مصرف‌کننده در اقتصاد اثر کرده است، شاخص‌های سرزمین اصلی چین افزایش یافتند.

شاخص میانگین نیکی ژاپن ۸۸/۴۱ واحد یا ۵/۰درصد افزایش یافت و به ۴۹/۹۳۴۰ واحد رسید. شاخص کاسپی کره‌جنوبی نیز ۸/۰درصد رشد کرد.

در چین شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ ۰۲/۹۴ واحد یا ۶/۰ کاهش یافت و به ۶۲/۱۷۰۵۹ واحد رسید و شاخص شانگهای با ۸/۱درصد افزایش به ۷۷/۲۶۶۳ واحد رسید. در چین سرمایه‌گذاران از این خبر که فروش خرده‌فروشی در ماه آوریل نسبت به سال گذشته ۸/۱۴درصد افزایش یافته است، آسوده خاطر شدند.

بورس‌ تایوان ۸/۰درصد افزایش یافت و بورس‌های استرالیا و هندوستان با کاهش روبه‌رو شدند.