گروه بین‌الملل- روز چهارشنبه قیمت نفت به نزدیک بشکه‌ای ۶۰دلار رسید. زیرا کاهش غیرمنتظره میزان ذخایر نفت آمریکا بدین معنی بود که تقاضا ممکن است افزایش یابد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه ژوئن به ۲۵/۵۹دلار در هر بشکه رسید. روز سه‌شنبه ارزش قراردادها بالاترین رکورد شش ماه اخیر خود را ثبت کرد و به رقم ۰۸/۶۰دلار رسید اما در نهایت در رقم ۸۵/۵۸دلار ثابت شد.

موسسه نفت آمریکا اعلام کرد هفته گذشته ذخایر نفت این کشور ۱۳/۳میلیون بشکه کاهش یافته است و به ۷/۳۷۰میلیون بشکه رسیده است. پیش‌بینی تحلیل‌گران ۴/۱میلیون بشکه افزایش میزان ذخایر بود.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر انتشار آمار میزان ذخایر نفت توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا بودند. بر اساس اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا میزان ذخایر نفت در ده هفته متوالی افزایش یافته است و اکنون ذخایر نفت آمریکا نزدیک به بالاترین سطح خود طی ۱۹ سال گذشته قرار دارد.

قیمت نفت نسبت به ۳۵دلار در ماه فوریه جهش داشته است. زیرا سرمایه‌گذاران در مورد پایان رکود اقتصادی آمریکا خوش‌بین بودند. اما برخی از معامله‌گران تردید دارند که تقاضای ضعیف جهانی برای نفت بتواند افزایش‌های اخیر قیمت نفت را توجیه کند.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین برای تحویل در ماه ژوئن به ۶۸/۱دلار در هر گالن رسید. نفت کوره ۵۱/۱دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه ژوئن به ۵۴/۴دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید.

در لندن نفت خام برنت ۱۳/۵۸دلار در هر بشکه معامله شد.