مدیر دفتر امور نظامی کاخ سفید استعفا کرد

گروه بین‌الملل- در پی پرواز هواپیمای ویژه رییس‌جمهوری آمریکا بر فراز شهر نیویورک و در ارتفاع پایین که نگرانی ساکنان این شهر و انتقاد مطبوعات را به همراه داشت، یکی از مقام‌های ارشد کاخ سفید استعفا کرد.

گزارش‌ها بیانگر پذیرش استعفای لوییز کالدرا، مدیر دفتر امور نظامی کاخ سفید به وسیله باراک اوباما است. پرواز یکی از هواپیماهای ویژه ریاست جمهوری آمریکا به همراه یک جت جنگنده در ارتفاع پایین باعث وحشت ساکنان نیویورک و تخلیه بعضی از ساختمان‌های بلندمرتبه شد.

این اتفاق در بیست و هفتم آوریل رخ داد و مقام‌های نظامی هدف از این کار را تهیه تصویر از هواپیمای رییس‌جمهوری، موسوم به هواپیمای شماره یک نیروی هوایی با استفاده از مناظر شهر نیویورک اعلام کرده‌اند.

این رخداد برای بسیاری از ساکنان نیویورک حوادث حملات یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ را که هواپیماهای غول پیکر مسافربری به برج‌های دوقلو تجارت جهانی اصابت کردند، زنده کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیروی هوایی آمریکا هزینه این پرواز و عملیات تصویربرداری را حدود ۳۳۰‌هزار دلار ارزیابی کرده است.

آقای کالدرا در نامه استعفای خود نوشت که انتقادهای موجود درباره این اقدام، ادامه کار او را غیرممکن کرده و به زحمتی برای رییس‌جمهوری تبدیل شده است.

او ضمن عذرخواهی بیان کرد که مسوولان محلی از انجام این پرواز با خبر بوده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا هم از اطلاع مسوولان شهر نیویورک و ایالت نیویورک از این پرواز خبر داده است. در این حال، مسوولان مطلع در جهت اطلاع‌رسانی به ساکنان این شهر اقدام نکرده بودند.

به گزارش کاخ سفید، باراک اوباما خواستار تحقیق درباره عملکرد اداره امورنظامی این کاخ شده تا از بروز حوادث مشابه جلوگیری شود.