فارس - با گسترش بیش‌تر آنفلوآنزای خوکی در آمریکا هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ مدرسه در ۱۸ ایالت این کشور تعطیل شده‌‌‌‌اند و ۲۴۵‌هزار دانش‌آموز به مدرسه نمی‌روند. ‌‌دولت آمریکا تدابیر جدید را برای مدارسی که موارد تایید شده آنفلوآنزای خوکی را داشته‌اند در نظر گرفته و اعلام کرده است که این مدارس دست کم برای ۱۴ روز تعطیل شوند؛ چرا که کودکان بین ۷ تا ۱۰ روز از زمان ابتلا می‌توانند انتقال‌دهنده بیماری باشند.‌

به نوشته آسوشیتدپرس در همین حال شرکت‌های هواپیمایی بزرگ آمریکا هم از کاهش تعداد پروازهای خود به مکزیک خبر داده‌اند.

تا ‌جمعه تعداد موارد تایید شده ابتلا به آنفلوآنزای خوکی در آمریکا به ۱۶۱ نفر در ۲۳ ایالت این کشور رسیده است؛ اما هنوز هم تعداد قربانیان تنها یک کودکی است که با خانواده خود به تگزاس سفر کرده بود و در تگزاس درگذشت.

مکزیک بیش از ۳۰۰ مورد ابتلا به آنفلوآنزای خوکی و ۱۶ مورد مرگ در اثر آن را تایید کرده است؛ اگر چه گزارش‌ها‌ حاکی از مرگ بیش از ۱۲۰ تن در اثر ابتلا به ویروس H۱N۱ است.

تا پیش از وجود آنفلوآنزای خوکی در ایالات نیویورک، تگزاس، کالیفرنیا، کارولینای جنوبی، کانزاس، ماساچوست، ایندیانا، اوهایو، آریزونا، میشیگان و نوادا تایید شده بود و اخیرا نیز ایالات نیو‌جرسی با ۵ مورد، دلاویر با ۴ مورد، ایلی‌نویز با ۳ مورد، کولورادو و ویرجینیا با ۲ مورد و مینه‌سوتا، نبراسکا و کنتاکی هر کدام با یک مورد به این لیست اضافه شده‌اند.