گروه بین‌الملل- روز پنجشنبه شاخص میانگین صنعتی داوجونز و شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ سقوط کردند، زیرا پرونده ورشکستگی شرکت خودروسازی کرایسلر خوش‌بینی در مورد سود مثبت شرکت‌ها و آمار دلگرم‌کننده بازار کار را از میان برد. با این وجود به رغم ورشکستگی شرکت بزرگ خودروسازی آمریکا در پی شکست مذاکرات برای تغییر ساختار بدهی‌های این شرکت، شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ بهترین ماه خود را طی ۹ سال گذشته پشت‌سر گذاشت. نگرانی درباره ورشکستگی شرکت کرایسلر افزایش بیش از یک واحدی ابتدای روز شاخص میانگین صنعتی داوجونز و شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ را ازبین برد.

شرکت اکسون موبیل بیشترین تاثیر را بر شاخص میانگین صنعتی داوجونز داشت. ارزش سهام این شرکت ۶/۲‌درصد سقوط کرد و به ۶۷/۶۶ دلار رسید. زیرا این شرکت کاهش ۵۸‌درصدی سود فصلی را ثبت کرد که بدتر از حد انتظار وال‌استریت بود.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۶۱/۱۷ واحد یا ۲۲/۰‌درصد کاهش یافت و به ۱۲/۸۱۶۸ واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، تنها ۸۳/۰ از یک واحد یا ۰۹/۰‌درصد کاهش یافت و به ۸۱/۸۷۲ واحد رسید. اما شاخص نسدک کامپوزیت ۳۶/۵ واحد یا ۳۱/۰‌درصد افزایش یافت و به ۳۰/۱۷۱۷ واحد رسید.

در ماه آوریل شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۴/۷‌درصد، شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰،ا۴/۹‌درصد و شاخص نسدک کامپوزیت ۴/۱۲‌درصد افزایش یافت. افزایش شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ در ماه آوریل بیشترین افزایش این شاخص از مارس سال ۲۰۰۰ بود و شاخص نسدک کامپوزیت بیشترین افزایش‌درصدی را از اکتبر سال ۲۰۰۲ تاکنون ثبت کرد.

بخش‌هایی که بهترین عملکرد را در شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ داشتند، بخش مالی با ۲۲درصد افزایش و بخش تحت اختیار مصرف‌کننده با ۵/۱۸‌درصد افزایش بودند.

با وجود نگرانی در مورد کل اقتصاد، پرونده ورشکستگی شرکت کرایسلر موجب افزایش ارزش سهام شرکت‌های رقیب شد. ارزش سهام شرکت جنرال‌موتورز ۱/۶‌درصد افزایش یافت و به ۹۲/۱ دلار رسید. ارزش سهام فورد موتور ۷/۹‌درصد رشد کرد و به ۹۸/۵ دلار رسید. روز جمعه بورس ژاپن با افزایش روبروشد درحالی که بورس‌های استرالیا و نیوزیلند دچار کاهش شدند. اکثر بورس‌های آسیا تعطیل بودند و سرمایه‌گذاران در انتظاررویدادهای مهم این هفته بودند. در ژاپن شاخص میانگین نیکی ۲۲۵، ۷/۱‌درصد افزایش یافت و به ۳۷/۸۹۷۷ واحد رسید. شاخص ای‌اس‌اکس۲۰۰ استاندارد اند پورز استرالیا ۵/۰‌درصد کاهش یافت و به ۶/۳۷۶۹ واحد رسید. شاخص ان‌-زد-‌اکس-۵۰ نیوزیلند نیز ۸/۰‌درصد کاهش یافت. روز جمعه بازارهای مالی آسیا در کشورهای سرزمین اصلی چین، تایوان، هنگ کنگ، تایلند، مالزی، سنگاپور، کره جنوبی، فیلیپین و هندوستان تعطیل بودند. بورس ژاپن نیز از روز دوشنبه تا چهارشنبه تعطیل خواهد بود.