ایسنا- سربازان پاکستان که برای جلوگیری از پیشروی شبه نظامیان طالبان به سمت پایتخت این کشور اعزام شده بودند، طی درگیری با شبه نظامیان حداقل ۱۴ تن از آنها را کشتند و توانستند از یکسری انفجار خودرو‌های بمب‌گذاری شده جان سالم به در ببرند. طی سومین روز از حملات نیروهای پاکستانی ۱۴ شبه نظامی کشته شدند. این در حالی است که رییس‌جمهوری این کشور از مردم خواست تا از این حملات حمایت کنند. پس از آنکه شبه نظامیان طالبان کنترل مناطقی در ۱۰۰ کیلومتری اسلام‌آباد را به دست گرفتند، جنگنده‌ها، هلی‌کوپترها و تانک‌های ارتش پاکستان در هفته پیش حملات خود علیه شبه نظامیان طالبان را افزایش دادند.

به رغم توافق دولت و شبه نظامیان در مورد اعمال قانون شریعت در مناطق دیرسفلی و بونر و پایان فعالیت‌های شبه نظامیان در این مناطق، شبه نظامیان این مناطق را تصرف کردند. عملیات «تندرسیاه» تحت فشار شدید آمریکا انجام شده است. آمریکا هشدار داده است که پیشروی شبه نظامیان طالبان از دره سوآت تهدید جدی برای اسلام آباد محسوب می‌شود. به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش پاکستان اعلام کرد که طی عملیات ۴۸ ساعت گذشته ۱۴ شبه نظامی کشته شدند و مواضع شبه نظامیان در هشت کیلومتری کوه‌ها در بونر نابود شدند. پاکستان همچنین اعلام کرد که حدود ۷۰ شبه نظامی و ۱۰ سرباز ارتش نیز در دیرسفلی کشته شدند. سه روز پیش نیز ارتش اعلام کرد که نیروهای ویژه پاکستان ۵۰ شبه نظامی طالبان را کشتند. سخنگوی ارتش پاکستان نیز اعلام کرد که ارتش آمار تمامی این کشته‌شدگان را تایید می‌کند و همچنین خاطر نشان می‌کند که بخش بیشتری از منطقه‌ بونر در تصرف طالبان قرار دارد.

سخنگوی ارتش پاکستان خاطر نشان کرد که شبه نظامیان ایستگاه‌های پلیسی را در سه دهکده به تصرف خود در آوردند و ۵۲ پلیس و سرباز را به گروگان گرفته‌اند. این خبرگزاری همچنین گزارش داد: شبه نظامیان طالبان ۱۰ سرباز دولتی را از مقر محلی‌شان در شهر «دیر» در بخش دیرعلیا ملکند در شمال غرب پاکستان ربودند.