گروه بین‌الملل- روز جمعه قیمت نفت به کمتر از بشکه‌ای ۵۱ دلار رسید. زیرا سرمایه‌گذاران در میان تردید درباره زمان خروج اقتصاد جهان از بحران، از محدوده معامله نفت در یک ماه اخیر دست برنداشتند. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه ژوئن به ۵۴/۵۰ دلار در هر بشکه رسید. روز پنجشنبه ارزش قراردادها با ۱۵ سنت افزایش به ۱۲/۵۱ دلار در هر بشکه رسید. حجم معاملات نفت در آسیا سبک بود زیرا بازارهای سرزمین اصلی چین، هنگ‌کنگ، هندوستان، مالزی، کره جنوبی، تایلند و سنگاپور به مناسبت تعطیلات بسته بودند.

در ماه آوریل نفت در حدود بشکه‌ای ۵۰دلار معامله شده است زیرا خوش‌بینی سرمایه‌گذاران درمورد احتمال بهبود وضع اقتصاد، اخبار بد را مبنی براینکه تقاضای آمریکا برای نفت همچنان ضعیف است تعدیل کرد. روز پنجشنبه وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد هزینه مصرف‌کننده بیش از حد انتظار سقوط کرده است. هزینه مصرف‌کننده ۲/۰درصد در ماه مارس کاهش یافته است. به دلیل موج اخراج‌ها، میزان درآمدها نیز تا ۳/۰درصد کاهش یافته است. وزارت کار آمریکا نیز اعلام کرد رکورد ۳/۶میلیون نفر هفته گذشته مزایای بیکاری دریافت کرده‌اند. اما تعداد کارگرانی که به تازگی بیکار شده‌اند و تقاضای مزایای بیکاری کرده‌اند به ۶۳۱،۰۰۰ نفر کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران این ماه در انتظار نشانه‌ای از طرف سازمان اوپک درمورد کاهش احتمالی تولید هستند. نشست آتی سازمان اوپک ۲۸ مه است.

رهبران اوپک به تازگی گفته‌اند که قیمت نفت باید بیش از ۷۰ دلار باشد تا هزینه بالای حوزه‌های تولید را تامین کند.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین برای تحویل در ماه ژوئن به ۴۶/۱ دلار درهر گالن رسید. نفت کوره ۳۳/۱ دلار درهر گالن معامله شد و قیمت گازطبیعی برای تحویل در ماه ژوئن به ۳۸/۳ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۳۸/۵۰ دلار در هر بشکه معامله شد.