انتخابات پارلمانی در آفریقای جنوبی

گروه بین‌الملل - روز چهارشنبه ۲۲ آوریل انتخابات پارلمانی در آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد. حزب کنگره ملی آفریقا که از زمان پایان تبعیض نژادی در سال ۱۹۹۴ در راس قدرت است، بی‌شک دوباره بر پارلمان تسلط خواهد یافت و احتمالا دو سوم اکثریت را که برای اصلاح قانون اساسی کافی است، حفظ خواهد کرد. البته باید مراقب حزب مخالف جدیدی به نام کنگره مردم به رهبری سیاه‌پوستان بود.

در این حزب شخصیت‌های مهم حزب کنگره ملی آفریقا که در ماه‌های اخیر از حزب حاکم جدا شده‌اند، حضور دارند. عملکرد انتخاباتی قدرتمند در سال جاری میلادی نشان خواهد داد اقدامات مخالف معتبرتری در این کشور در حال ظهور است. پارلمان جدید رییس‌جمهوری جدید را انتخاب خواهد کرد. جاکوب زوما کاندیدای حزب کنگره ملی آفریقا برای ریاست‌جمهوری است.

اعلام آمار درآمدی بانک‌های آمریکا

انتشار آمار درآمدی بانک‌های آمریکا، وضع وخیم این بانک‌هارا به طور کامل منعکس نمی‌کند. موسسه مالی ولزفارگو که به طور رسمی آمار درآمدی خود را برای فصل نخست روز چهارشنبه ۲۲ آوریل منتشر خواهد کرد، اعلام کرده است که به لطف افزایش استقراض مجدد وام مسکن به دلیل کاهش نرخ بهره، رکورد سود را ثبت خواهد کرد. اما این موسسه هنوز دارایی‌های مسموم زیادی دارد و به ۲۵میلیارد دلار دیگر سرمایه نیازمند است. پیش‌بینی می‌شود موسسه مالی مورگان استنلی روز چهارشنبه به دلیل محاسبه ارزش بازاری بدهی‌هایش، زیان این موسسه را گزارش دهد.

ارائه بودجه انگلستان

روز چهارشنبه۲۲ آوریل وزیر دارایی انگلستان آلیستیر دارلینگ بودجه این کشور را که احتمالا مملو از مشکلات است، ارائه خواهد کرد. دارلینگ مجبور خواهد شد بدهی‌های فزاینده و پیش‌بینی‌های ناخوشایند تر را در مورد اقتصاد اعلام کند. این امر بدین معنی است که وی باید از هزینه‌ها بکاهد و مالیات‌ها را افزایش دهد. پیش‌بینی می‌شود دیگر اقدامات به بیکاران و پس‌اندازکنند‌گانی که از نرخ بسیار پایین بهره آسیب دیده‌اند، کمک کند. محیط زیست و خودروسازان مصیبت‌زده از برنامه خرید خودرو‌های اسقاطی منتفع خواهند شد. در این برنامه برای از رده خارج کردن خودرو‌های قدیمی و آلاینده، پول پرداخت خواهد شد.

نشست صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی

روز شنبه ۲۵ آوریل نشست دو روزه بهاره بانک‌جهانی و صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن دی سی برگزار خواهد شد. وزرای دارایی و توسعه کشور‌های عضو اخیرا در جلسات اضطراری فرصت‌های فراوانی برای گفتگو در مورد اقتصاد بیمار جهان داشته‌اند.

این مشکلات صندوق بین‌المللی پول را در صف مقدم تلاش برای نجات اقتصاد جهان قرار داده است. گروه ۲۰ پیشنهاد‌های فراوانی را برای تقویت قدرت صندوق بین‌المللی پول و بانک ‌جهانی ارائه کرده‌اند. صندوق بین‌المللی پول داوطلبان بیشتری را برای تامین اعتبارات احتیاطی خود برای اقتصاد‌های نوظهور اعلام خواهد کرد. این امر ادعای صندوق بین‌المللی پول مبنی بر اینکه بیمه‌گر اقتصادی است را بجای نقش اولیه‌اش به عنوان پلیس، تقویت می‌کند.