ایسنا- معترضان تایلندی که در مقابل دفتر نخست‌وزیر این کشور تجمع کرده بودند، همزمان با افزایش تدابیر امنیتی و استفاده از خودروهای زرهی توسط سربازان، اعلام کردند برای مدت کوتاهی متفرق خواهند شد. یک روز پس از کشته شدن دو تن و باقی ماندن ۱۱۳ مجروح در درگیری‌های تظاهرکنندگان تایلندی و نیروهای امنیتی، سربازان به محاصره معترضانی که در مقابل کاخ دولت تجمع کرده بودند پرداختند، دفتر نخست وزیر نیز در کاخ دولت واقع شده است. پراتیپ اونگسونگ تام‌هاتا، یکی از رهبران معترضان با اشاره به تصمیم آنها مبنی بر جلوگیری از تلفات بیشتر خاطرنشان ساخت: طی مذاکراتی که میان رهبران از شب دوشنبه صورت گرفت، توافق شد تا معترضان خود را برای مدتی متفرق کنند.

پس از انتشار شایعاتی مبنی بر تسلیم شدن معترضان وفادار به تاکسین شیناواترا، نخست‌وزیر سابق تایلند، اونگسونک تام ماتا تصریح کرد: ما تسلیم نشده‌ایم، ما فقط برای مدتی متفرق می‌شویم زیرا اقدام اشتباهی انجام نداده‌ایم.

این رهبر معترضان پس از محاصره حدود ۲۰۰۰ تن از معترضان توسط نیروهای امنیتی سخنان خود را ایراد کرد. پس از اعلام وضعیت فوق‌العاده و استفاده نیروهای امنیتی از گاز اشک‌آور و سلاح‌های اتوماتیک برای پراکنده کردن معترضان در روز دوشنبه، دولت تایلند اعلام کرد خواستار پایان صلح‌‌آمیز بحران است. پاینتان واتانایاگورن سخنگوی دولت تایلند به خبرگزاری فرانسه گفت: امروز ما بر مذاکره با معترضان و اعمال فشار بر آنها تکیه می‌کنیم، ما هنوز وقت داریم اگر چه خواهان پایان فوری بحران هستیم. وی افزود: دولت آ‌ماده است تا به معترضان اجازه دهد در محل‌های تعیین شده به تظاهرات بپردازند. بنابراین آبهیسیت وجاجیوا نخست وزیر تایلند می‌تواند به محل کار خود باز گردد. روز دوشنبه با اوج‌گیری درگیری‌ها میان حامیان شیناواترا و نیروهای پلیس، دو تن کشته و ۱۱۳ تن دیگر مجروح شدند. سربازان در درگیری‌های روز دوشنبه به پرتاب گاز اشک‌آور و شلیک هوایی گلوله پرداختند.